Lucrările la centura de ocolire a Clujului prin sud-est au început în anul 2006. Atunci, autorităţile au estimat că proiectul va costa peste 60 de milioane de euro.
După cinci ani de lucrări, în octombrie 2011, centura a fost inaugurată, cu excepţia unui tronson de 3 kilometri, afectat de alunecări de teren.
Două luni mai târziu, compania care a construit șoseaua a intrat în insolvenţă.
Pentru continuarea lucrărilor, autorităţile au încheiat un contract cu o altă firmă. Aceasta a fost nevoită să consolideze solul în zona afectată, ceea ce adus la întârzierea lucrărilor. Costurile au ajuns însă la peste 150 de milioane de euro, ceea ce face din acest drum cea mai scumpă centură din România.
Tocmai de aceea, în mai 2012, ministrul de atunci al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a trimis Corpul de control să verifice lucrările la şoseaua de centură, întrucât au fost constatate greşeli de proiectare. Concluziile acestui control nu au fost făcute publice nici până acum.
Cu toate acestea, cel mai mare beneficiu al centurii este scoaterea traficului greu din municipiul Cluj-Napoca. Studiile arată că, în fiecare zi, pe şoseaua de ocolire circulă 17.000 de vehicule, care altfel ar fi îngreunat traficul din oraş.
Citește și:
Centura de diamant, finalizată după 7 ani
Finalizarea "centurii de diamant", amânată din nou