Potrivit Companiei de Drumuri, pentru terminarea autostrăzii ar fi nevoie de 364 de milioane de euro, iar construcţia ar dura 2 ani.
Deocamdată, din cei 416 kilometri ai autostrăzii sunt gata doar 52, între Câmpia Turzii şi Gilău, pentru care s-au cheltuit 1,2 miliarde de euro.
Executivul vrea să realizeze şi o şosea, între Turda şi Sebeş, care să lege Autostrada Transilvania de Coridorul 4 pan-european, care porneşte de la Nădlac şi ajunge la Constanţa.
"Pentru noi ar fi extraordinar, ar decongestiona circulaţia din comuna Gilău. Au avut loc foarte multe accidente, iar pe an ce trece sunt tot mai multe autoturisme. Sunt mii de autovehicule care trec prin Gilău zilnic", spune primarul comunei Gilău, Dumitru Sfârlea.
Cel mai aşteptat proiect de locuitorii din zona Clujului este însă realizarea nodului rutier de la Nădăşelu, care va face legătura între autostradă şi oraşele Zalău şi Urziceni, de la graniţa cu Ungaria. Din păcate însă, statul nu a putut aloca până acum suma de 58 de milioane de euro necesară pentru cei 8,7 kilometri de autostradă până la nodul rutier. Lucrările la acest sector de drum vor începe așadar în 2014, deși contractul de proiectare şi execuţie a fost semnat încă din luna aprilie a acestui an.
Proiectul autostrăzii Transilvania, care ar urma să lege în final Braşovul de localitatea Borş, a început în 2004. Statul român a reziliat anul acesta contractul încheiat cu firma Bechtel, angajată iniţial pentru execuţia lucrărilor.