Lucrările vor costa peste 12 milioane de lei, iar pe timpul acestora, circulaţia va fi deviată. Podul Traian, al cărui trotuar s-a surpat în primăvara anului trecut, va fi refăcut de la zero, urmând să aibă patru benzi de circulaţie, trotuare, dar şi o pistă de biciclete.
Proiectul podului Garibaldi din zona cartierului Grigorescu este similar, însă îi va lipsi pista de biciclete. Lucrările survin după ce o expertiză tehnică a arătat că ambele poduri au probleme de rezistenţă.
"Un pod clasic care să se încadreze în profilul centrului istoric al municipiului Cluj-Napoca, dar care să răspundă nevoilor de stabilitate şi de trafic, piste de biciclete şi trafic pietonal. Podul Garibaldi, repet, are un design mai aparte, pentru că el se integrează foarte bine în profilul zonei: stadion şi sală polivalentă", a explicat Emil Boc, primarul municipiului Cluj-Napoca.