Motoarele Indian erau vârful de lance în toate competițiile pe două roți de la sfârşitul anilor '20. Modelul Indian Racer, prezentat în aceste zile la Cluj, a fost fabricat pentru prima dată în anul 1926.
"E senzațională... și cei care pilotau astfel de motoare erau senzaționali. Au avut nişte rezultate excepţionale, pe circuit. Nu avea suspensie pe spate deloc, iar în faţă, ceva rudimentar. Cu o motocicletă Indian s-a stabilit un record de viteză, care a dăinuit până recent. Mulţi ani, când tehnologia era deja aproape de cea actuală, totuşi, acel record nu a fost atins", spune Dan Morar, președintele Bikers Transilvania.
Fiecare deceniu al secolului trecut este reprezentat în colecţie de câte un model de excepţie, printre care şi renumitele motociclete Chopper. În spatele fiecăreia se află o poveste și o stare de spirit, spun cunoscătorii.
"Motocicletele Chopper sunt făcute 90% pentru estetică și 10% la sută pentru comoditate. Sunt modele care nu au suspensie pe spate, iar șaua este făcută să ai comoditate și să arate și bine", explică Vigh Lorand de la Bikers Transilvania.
La Cluj a ajuns şi o motocicletă fabricată în anul 1962, care a fost folosită de poliţiştii americani la monitorizarea traficului rutier. Acum, modelul valorează aproximativ 30.000 de euro.
Cele 15 motociclete pot fi admirate la Cluj până la sfârșitul săptămânii.