Raportul Corpului de Control al primului ministru arată că nicio autoritate din România nu deține în acest moment originalul contractului încheiat în anul 2003 de statul român cu americanii de la Bechtel. De asemenea, renegocierea contractului în 2005 s-a făcut fără un mandat din partea Guvernului.
Mai mult, potrivit aceluiași document, comisia de renegociere și-a depășit mandatul acordat de Ministerul Transporturilor, iar bugetul de stat a fost păgubit cu 40 de milioane de euro, în urma modificării contractului în 2006.
În raport se arată că, de asemenea, contractul de proiectare și construire a autostrăzii Brașov-Cluj-Borș, încheiat în anul 2003, prevedea plata sumei de 2,2 miliarde de euro către americanii de la Bechtel, pentru realizarea a 415 km de autostradă. Statul român a plătit însă mai mult de jumătate din această sumă pentru doar 10% din lucrări.
"Am trimis rezultatele controlului şi aspectele de natură pe care noi le-am descoperit către DNA, bineînţeles după care le-am prezentat şi opiniei publice. De ce ceea ce am început în 2004 n-am continuat? Răspunsul este: foarte multă ignoranţă şi rea credinţă", a declarat premierul Victor Ponta.
Proiectul Autostrăzii Transilvania a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract încheiat cu Bechtel. Deși autostrada trebuia finalizată până în 2012, la această oră sunt gata doar 52 km cuprinși între Gilău și Câmpia Turzii.