Memoriul pentru revizuirea acordului de mediu a fost depus la sfârşitul lunii iunie la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului. Actualizarea documentelor este necesară pentru că au apărut modificări faţă de studiul de fezabilitate, ce a stat la baza acordului de mediu din 2009, revizuit în 2013.
"Organizarea de şantier este în zona industrială din localitatea Drâmbar, pe malul râului Mureş. Au concesionat până acum o suprafaţă de 3 hectare din care 1,2 hectare pentru organizarea de şantier, pe cealaltă suprafaţă o să toarne grinzile. Nu le ajunge suprafaţa şi atunci suntem în discuţii cu ei pentru a le mai concesiona 2 hectare", a explicat Cornel Ceuca, viceprimarul comunei Ciugud.
Blocajul cauzat de procedura de revizuire a autorizaţiei de mediu înseamnă nerealizarea unui volum de lucrări estimat la 1 milion de euro pe zi. Asta susţin
reprezentanţii Asociaţiei "Pro Infrastructură", care au cerut Ministerului Mediului urgentarea procedurilor.
"Este vorba despre mai multe proiecte de infrastructură care sunt blocate de lipsa acestor avize de mediu sau de revizuire a acordurilor existente şi solicităm celor de la mediu urgentarea procedurilor interne, cu respectarea tuturor paşilor şi a procedurilor pentru emiterea acestor acorduri, dar aici discutăm despre nişte întârzieri care sunt cauzate strict de motive birocratice, nu de un impact asupra mediului", susţine Cătălin Drula, vicepreşedintele organizaţiei.
Agenţia Naţională de Protecţia Mediului îi contrazice pe reprezentanţii asociaţiei.
"Notificarea CNADNR nr.42548/25.06.2015 privind modificările aduse proiectului Autostrada Sebeş-Turda pentru Loturile 1,2 şi 4 a fost înregistrată în ANPM cu nr.8246/25.06.2015. În data de 16.07.2015 a fost emisă atât Decizia etapei de încadrare, cât şi Anexa la acordul de mediu revizuit", precizează reprezentanţii ANPM.
Autostrada Sebeş- Turda va avea 70 de kilometri lungime şi va face legătura între A1 şi A3. Valoarea investiției depășește 500 de milioane de euro.