Victor Miron este unul dintre tinerii care îşi va vedea visul cu ochii după ce şi-a prezentat proiectul pe platforma de strângere de fonduri de la Cluj. În urmă cu câteva luni a demarat, fără să dispună de fondurile necesare, o ambiţioasă campanie de promovare a cititului. Acum, în doar o zi, a reuşit să strângă cei 2.000 de lei necesari pentru publicarea unei cărţi ce prezintă povestea acestei campanii.
"Dacă nu aş fi fost pe un astfel de site, probabil că eu n-aş fi scos cartea sau alţi oameni care au vrut, spre exemplu, să facă un film, nu şi-au fi permis, nu ar fi avut bugetul pentru asta", a spus tânărul antreprenor.
Proiectele publicate pe site-urile de crowdfunding câştigă, pe lângă finanţare, şi notorietate.
"Văzând campania nostră pe acest site, ne-au contactat de la primăria din Alba Iulia şi vor şi ei să contribuie, să îşi asocieze numele cu această carte", a afirmat Victor Miron.
Chiar dacă crowdfunding-ul este un domeniu destul de nou în România, a câştigat deja adepţi. Spre exemplu, platforma Creştem Idei are o rată de finanţare de 50%, aproape dublu faţă de media europeană. Tot aici a fost strânsă de curând cea mai mare sumă adunată vreodată în România pe o astfel de platfomă: 10.000 de euro. Banii vor fi folosiţi pentru lucrări de reparaţii şi igienizări ale clădirii Casinoului din Constanţa, lăsată în paragină de autorităţi.
"Noi l-am numit un mega-proiect. Proiectul CasiNou a reuşit să canalizeze energiile mai multor români, care vor schimba România în bine prin ceva măreţ. Putem să spunem că, de la Ateneu încoace, nu am mai avut un astfel de proiect", a spus Oana Man, cofondator Creştem Idei.
Cei care finanţează proiecte pe platformele de crowdfunding nu rămân fără o recompensă. Aceştia pot primi de la un simplu mesaj de mulţumire până la obiecte precum cărţi sau CD-uri.