Fie că este vorba despre produsele dintr-un magazin de haine, un obiectiv turistic sau o piesă de muzeu, "balizele" pot ajuta clienții să obțină informații direct pe telefonul mobil. Aceştia trebuie doar să se afle în raza de acțiune a dispozitivului și să aibă în telefon o aplicație gratuită. Dispozitivele au o autonomie de aproximativ un an, iar prețul unui pachet de trei "balize" este de 59 de euro.
"E o tehnologie care e foarte nouă la nivel global. Noi suntem unul dintre primii 5 jucători la nivel, deși piața e foarte mică. Printre clienții noștri mai cunoscuți, se numără IBM și Samsung în statele Unite, dar 50-60 de țări în foarte multe use-case-uri, de la evenimente muzee, retail-eri", a afirmat Bogdan Oros, dezvoltatorul dispozitivului.
Beacon-urile se potrivesc și activităților din muzee unde, odată implementate, munca ghizilor ar deveni mult mai simplă.
"Se amplasează un dispozitiv lângă obiectivele cele mai improtante. Puteți trimite mesaje cu detalii despre obiectul expuis clienților și astfel ei pot afla informațiile de care au nevoie, fără a fi nevoiți să citească de pe tot felul de hârtii expuse. Se dă un "tap pe mesaj" și se obține toată informația cu detaliile despre obiectul expus", a explicat Bianca Făgăraș, PR manger.
"O expoziție în care expoziția este plină de etichete ar arăta ca un insectar. Deci această modalitate de a oferi vizitatorilor informații în plus, dar de a nu interveni în aspectul expoziției, cred că este binevenită", a apreciat Tötszegi Tekla, director adjunct al Muzeului Etnografic al Transilvaniei.
"Nu orice persoană știe informații despre acel obiectiv turistic, iar dacă se face așa ceva, poți să afli mai multe", a spus un tânăr.
"Ar fi mai puțin timp pierdut la cumpărături și mai mult timp liber pentru noi", a fost de părere o tânără.
În mai puțin de un an de când au început să le producă, clujenii au vândut aproximativ 10.000 de astfel de dispozitive.