Reporter: "Puteți să ne spuneți ce spuneau acele coordonate ca localizare?"
col. Dorin Ungur: "Erau undeva foarte departe, undeva în zona Poiana Horea."
Reporter: "Ca să fie foarte clar, de la ROMATSA a-ți primit aceste coordonate?"
col. Dorin Ungur: "Da, primele coordonate au venit de la ei."
În raportul guvernamental întocmit la două zile după accidentul aviatic din Munţii Apuseni, se arată, de asemenea, că ROMATSA nu a luat măsurile necesare pentru stabilirea zonei de căutare a aeronavei şi nu a declanşat operaţiunile de căutare. De altfel, directorul ROMATSA, Aleodor Frâncu, şi-a dat în aceeaşi zi demisia, dar a precizat că nu are nimic să îşi reproşeze.
Și Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a fost acuzat pentru întârzierea cu care s-a intervenit după accident. Premierul Victor Ponta a cerut demisia directorului STS, Marcel Opriş, care va fi luată în discuţie în şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, convocată duminică. Şeful STS Cluj spune însă că serviciul nu se ocupă cu localizarea avioanelor.
"STS nu localizează avioane, nu localizează telefoane, nu localizează oameni. Pune la dispoziţia celor implicaţi în rezolvarea situaţiilor de urgenţă date despre localizarea apelulului, care sunt primite de la operatorul de telefonie mobilă. Nu ştiu cine poate să localizeze un telefon", a declarat colonelul Ioan Rus, şeful STS Cluj.
Şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Cluj, colonelul Dorin Ungur, a admis că au existat sincope şi în ceea ce priveşte organizarea acţiunii de salvare.
"Au fost și anumite sincope... Deci nu putem spune că nu am avut sincope. În primul rând, faptul că a fost un loc, unde a fost incert dacă e Cluj sau Alba și poate trebuia să mergem cu mult mai multe forțe de căutare", a mai spus șeful ISU Cluj.
Chiar dacă primele coordonate ar fi fost mult mai exacte, șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență Cluj susține că echipele de salvare ar fi avut nevoie de cel puțin 3 ore ca să ajungă la locul accidentului.