Cum şofăm în condiţii de ceaţă

Data publicării:
sofat ceata

Luminile de întâlnire și proiectoarele de ceață sunt garanția că vom fi vizibili în trafic în condiții de ceață. Nu uitați să reduceți viteza și să păstrați distanța în mers. În cazul în care întâmpinați probleme, scoateți mașina în afara părții carosabile și asigurați-vă că aceasta este văzută de ceilalți participanți la trafic, poziționând triunghiurile reflectorizante înaintea și în spatele mașinii.

Timpul de reacție a unui șofer odihnit este de aproximativ o secundă, spun specialiștii. În condiţii de ceaţă, însă, puterea de concentrare scade semnificativ.

"Energia consumată de fiecare șofer este mai mare. Ochii te vor lăsa, vei obosi și vei începe să vezi doar punctulețe roșii de la acele stopuri. Trebuie să facem pauze mai mari. Dacă la mersul normal facem pauză la două ore, pe ceață, recomandăm la o oră", spune Daniel Ungur, multiplu campion de raliu.

Depășirea este cea mai periculoasă manevră pe timp de ceaţă şi de aceea mersul în coloană este cel mai indicat în asemenea condiţii.

"I-am auzit pe alții care ziceau că așteaptă să fie depășiți pentru a se ține după mașina din față. Greșit! Niciodată să nu faceți așa ceva. Mergeți în ritmul vostru, nu riscați mai mult decât puteți. Mai mult de 50-60-80 (n.r.: km/h) pe austostradă, nici vorbă", mai recomandă Daniel Ungur.

Pe ceață este foarte bine să fim văzuţi, dar și auziți. Specialiștii recomandă folosirea claxonului în anumite zone și la anumite intervale de timp, întrucat pietonii indisciplinați care circulă pe suprafața carosabilă constituie surprize neplăcute pentru automobiliști, mai ales în această perioadă.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri