Împărțiți în grupuri, tinerii iau parte la activităţi organizate în cadrul a 17 ateliere.
"Scopul este acela de a dezvolta în primul rând abilități şi în al doilea rând atitudini, adică modul în care eu privesc viața, pentru că pot să știu că 2+2 face 4, pentru că așa mă învață la matematică, dar el îmi folosește mai degrabă când mă duc la piață. Învățarea nonformală face legătura între ceea ce se întâmplă la clasă și ceea ce se întâmplă în viața reală", a precizat Andrei Popescu, coordonator al proiectului.
"Venim cu un exercițiu, o activitate, în care ei trebuie să găsească soluții, trebuie să comunice în echipă, trebuie să iasă din zona de confort, să încerce până găsesc varianta cea mai potrivită, să-și îmbunătățească un timp la un exercițiu", a explicat Bogdan Romanică, animator socio-educativ.
Cel mai căutat dintre ateliere a fost cel de percuție. Aici, un muzicoterapeut cu o experiență de peste 15 ani în domeniu a reușit cu ajutorul instrumentelor să-i transforme pe participanți în adevărați maeștri.
"Metoda ajută în primul rând la descărcare de energii, de stres, este o metodă de eliberare, dar în același timp și de dobândire de abilități de lucru cu un instrument de percuție și de conectare la ceilalți, de dialog", a precizat Jean-Baptiste Odobeșteanu, muzicoterapeut.
"Așteptările mele sunt să-mi dezvolt creativitatea și de asemenea să simt percuția, să mă relaxez și să mă simt liber. Pot asculta muzică într-un mod diferit. Așa cum simt, așa cânt", a spus unul dintre participanţi.
"Te ajută să te manifești, să-ţi expui corpul și atitudinea în public, fără să-ţi fie teamă", a precizat altul.
Evenimentul are loc în cadrul proiectului Cluj-Napoca 2015 - Capitala Europeană a Tineretului şi este finanţat prin programul european Erasmus.