Inelul care va prelua traficul de la principalele intrări şi ieşiri din Cluj-Napoca va fi compus din cinci centuri şi variante ocolitoare. Cea mai importantă porţiune leagă Autostrada Transilvania, din zona nodului de la Gilău, de centura Vâlcele - Apahida, traversând partea de sud a oraşului.
"Jumătatea sudică a inelului urmează să fie construită ca un proiect nou şi poate fi realizat pe termen scurt. Jumătatea nordică e pe trasee existente. Are rolul de a distribui nişte relaţii în oraş ca alternativă la centru. Pe de altă parte, asigură o distribuţie spre teritoriu", a explicat arhitectul Adrian Borda.
Noul Plan Urbanistic General prevede şi un drum expres, care să fluidizeze traficul spre şi dinspre comuna Floreşti. Artera este considerată prioritară de şoferi.
"Vedeţi cât e de aglomerat oraşul la intrarea din Floreşti, din Baciu şi asta ar fi foarte necesar să fie", spune un şofer.
"Necesar ar fi cred că partea asta dinspre Zalău să ocolească oraşul şi din Floreşti iarăşi spre centru cumva", a afirmat altul.
Planul Urbanistic care va reglementa investiţiile autorităţilor locale în infrastructură în următorii 10 ani va fi aprobat în ultima şedinţă a Consiliului Local de anul acesta, iar ultimul aviz va fi acordat de Consiliul Judeţean Cluj.
"Acest document, de o importanţă vitală, a fost transmis muncipiului Cluj-Napoca şi urmează ca în termen de 60 de zile de la aprobare de către Consiliul Local, în vederea adoptării strategiei", a declarat Alin Iuga, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Cluj.
Noul Plan Urbanistic General va schimba în următorii 10 ani şi circulaţia din centrul oraşului. Traficul urmează să fie concentrat pe zona Someşului, în aşa fel încât maşinile să ocolească centrul istoric.