Unul dintre obiectivele asumate de federația care a conceput proiectul câștigător este acela de a face Clujul cunoscut în rândul tinerilor din Europa, lucru care până acum pare că nu a reușit.
"Ceea ce este important, şi aici cred că Clujul trebuie să lucreze foarte mult, şi este o oportunitate, dar şi un pericol, este că la nivel european, Clujul încă nu este perceput la nivel de tineri, cel puţin nu este perceput ca o destinaţie, ca o locaţie de tineret consolidată. Unul dintre obiectivele principale este să punem Clujul pe această hartă", a spus Andras Farkas, președintele Federației SHARE.
Și străinii care locuiesc de ani de zile la Cluj spun că orașul merită acest titlu, deși mai are încă lipsuri la unele capitole. Pascal Fesnau este consul onorific al Franței la Cluj de mai bine de 10 ani. El susţine că e nevoie de o strategie de dezvoltare mult mai clară, cu atât mai mult cu cât a rămas mai puțin de un an până când Clujul va primi oficial titlul.
"A fi cunoscut, asta e ce lipseşte Clujului. Sigur, necesită mai multă infrastructură. Sigur, necesită locuri de muncă care permit tinerilor să stea şi să trăiască în Cluj, dar prioritate, din punctul meu de vedere, este imaginea Clujului, care este deja foarte bună", a spus Pascal Fesnau, Consul Onorific al Franţei la Cluj.
"Deocamdată, văd partea plină a paharului. Avem un program bine stabilit, din momentul în care a fost aprobat titlul de Capitală Europeană, suntem în graficul acţiunilor din program", a declarat primarul Emil Boc.
Programul "Cluj, Capitală Europeană a Tineretului 2015" se bazează, printre altele, pe festivalurile deja consacrate ale orașului, precum TIFF, Delahoya sau Electric Castle. Clujul a pierdut însă din acest an cel mai mare festival de muzică din România, Peninsula, care s-a întors la Târgu-Mureș. Un alt obiectiv care ar putea atrage tineri turiști, Muzeul de Istorie a Transilvaniei, este închis de mai mulți ani, din cauza lipsei de fonduri pentru renovare.