Ioana este imobilizată într-un scaun cu rotile de 32 ani, iar în ultima vreme este nevoită să se deplaseze în oraş cel puţin o dată pe săptămână. În niciun caz, însă, cu taximetrul.
"Situaţia e de aşa natură că trebuie să te ridici din scaun şi e mai greu, scaunul trebuie pliat. Dacă nu ştii cum să-l manevrezi, e o problemă. Au fost cazuri că am şi căzut când am vrut să mă ridic, pentru că mă grăbeam şi am tulburări de echilibru. E mult mai uşor cu autobuzul acum, de când sunt autobuzele acestea adaptate. Înainte nu puteam deloc cu autobuzul, doar cu taxi şi pe jos, că nu ai efectiv cum să urci numai în maşini adaptate", spune femeia.
"Din cele 2.536 de maşini de taximetre, niciuna nu este adaptată nevoilor persoanelor cu dizabilităţi. Foarte ciudat, pentru că legea funcţionează din 2006, iar până la data de 31 decembrie 2010, toţi operatorii de taxi trebuiau să-şi asigure cel puţin o maşină pe firmă pentru persoanele cu dizabilităţi. Neglijenţă, dezinteres, legea există", Ioan Crişan, inspector în cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Cluj.
Reprezentanţii firmelor de taximetrie susţin însă că modificarea maşinilor pentru necesităţile persoanelor cu handicap locomotor este costisitoare.
Inspectorii AJPS le-au acordat companiilor de taximetrie un termen de 6 luni pentru a intra în legalitate. Dacă nu fac acest lucru, riscă amenzi cuprinse între 6.000 şi 12.000 de lei.