Contractul va include activităţi de proiectare, documentaţii necesare pentru autorizaţii şi avize, precum şi lucrări de construcţie şi remediere a eventualelor defecte apărute pe parcurs. Până atunci însă, şoferii au oricum multe motive să fie nemulţumiţi.
"Eu am oprit într-un loc unde nu este terminată parcarea, trebuie să fac pauza de 45 de minute şi nu am avut altă posibilitate. Trebuie ori să opreşti să cauţi sau să faci aşa încât să opreşti înainte cu mult de la Tîrgu Mureş să îţi faci pauza şi îţi strici programul de condus, neavând facilităţi", a afirmat un şofer.
Pe tronsonul Câmpia-Turzii - Cluj nu este amenajată nicio parcare sau benzinărie şi nu există nici telefon de urgenţă. Potrivit proiectului iniţial, pe acest sector de drum, ar fi trebuit să existe două spaţii pentru astfel de servicii.
Nici în cazul porţiunilor de intrare sau ieşire de pe autostradă lucrurile nu stau mai bine.
"Trebuie să mă duc până în Turda să întorc, trebuie să fac 60 de km în plus, pentru a ajunge înapoi la firmă, deci, destul de mult", a spus un alt şofer.
Primii 42 de km ai autostrăzii Transilvania, construiţi pe tronsonul Turda-Gilău, au fost inauguraţi în decembrie 2009, iar următorii 10 km, un an mai târziu.