Ministrul Transporturilor a declarat în timpul vizitei sale pe şantier că speră să primească în cel mai scurt timp aprobarea din partea Comisiei Europene pentru masterplanul general de transport.
"Până în acest moment, avem o absorbţie de 58 - 59% pe infrastructura de transport. Sperăm să depăşim 80 în exerciţiul financiar 2007 - 2013. Banii care vin de la comisia europeană, pe lângă ei mai avem 7 miliarde de euro alocaţi de bugetul de stat prin HG, dat fiind faptul că mizăm pe creştere economică. Am găsit spaţiu fiscal pentru încă 7 miliarde şi dacă reuşim să punem în practică toate programele pe care în acest moment le avem, cred că în zona aceasta în 2016 terminăm", a declarat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.
Autostrada Turda - Sebeş va asigura legătura între Coridorul IV Pan - European, în zona oraşului Sebeş din judeţul Alba şi conexiunea cu Autostrada Transilvania, în zona Turda.
"Cred că este un pas important şi din punct de vedere al reducerii timpului de călătorii pentru persoane şi pentru mărfuri, dar cel mai important punct cred că este reducerea posibilităţilor de accidente rutiere. Din păcate, judeţul Cluj este unul din judeţele cu cele mai multe accidente rutiere şi România în general are acest trist record legat de accidentele rutiere", a afirmat Corina Creţu, comisar european pentru politici regionale.
Lucrările pe autostrada Sebeş-Turda costă 440 de milioane de euro. Tronsonul are 70 de kilometri şi a fost împărţit în patru loturi, fiecare având constructori diferitţi. Lucrările sunt finanţate din fonduri europene în proporţie de 85% şi de la bugetul de stat.