"Pot să vă spun că Suplacu de Barcău - Borş se inaugurează în 2016, pot să vă spun că Sebeş - Turda se termină în 2016, pot să vă spun că Tîrgu Mureş - Câmpia Turzii se termină în 2016. Deocamdată, alocări de la bugetul de stat pe Suplacu de Barcău - Borş şi fonduri europene de la Câmpia Turzii la Tîrgu Mureş", a anunțat ministrul Dan Şova.
Autorităţile caută încă soluţii de finanţare pentru tronsonul cuprins între Gilău şi Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania.
Dan Șova spune că "soluţia este fie o concesiune aşa cum este pe Comarnic - Braşov acum, centura de sud a Bucureştiului ori Craiova - Piteşti. O a doua posibilitate ar fi să vedem dacă găsim o formulă de finanţare din fonduri europene."
Finalizarea lucrărilor pe tronsonul de la Gilău la Suplacu de Barcău ar duce la fluidizarea traficului pe DN1, între Cluj-Napoca şi Oradea.
"Pentru noi ar fi o mană cerească şi eu de mulţi ani tot speram că se va continua, pentru că, la ora actuală, în Gilău se circulă bară la bară. Pentru noi ar fi extraordinar, ar decongestiona circulaţia pe comuna Gilău", spune Dumitru Sfârlea, primarul comunei Gilău.
O decizie privind modul de finanţare a tronsonului va fi luată în primăvara anului viitor, potrivit ministrului Dan Şova.
În prezent, la 9 ani de la începerea lucrărilor, autostrada Transilvania măsoară doar 52 de kilometri, cuprinşi între localităţile Câmpia Turzii şi Gilău.