Autorităţile locale vor să cumpere între 10 şi 15 astfel de autobuze ecologice. Banii provin de la Guvernul Elveţiei în cadrul unui program de susţinere a mediului.
"În acest moment, studiile de piaţă arată un cost între minim 300.000 şi 500.000 de euro pentru un autobuz electric, în funcţie de dotările şi tehnica pe care o conţine", a precizat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
Clujenii consideră că autobuzele electrice ar fi un prim pas spre un transport ecologic pe modelul oraşelor europene.
"Cred că ar fi o idee bună, pentru că şi aşa există destulă poluare în oraş", a spus o tânără.
"Cred că este OK, atâta timp cât nu sunt poluante. Costurile, până la urmă, nu sunt atât de importante şi combustibilii sunt destul de scumpi şi atunci eu cred că merită", a afirmat o altă tânără.
Autorităţile au ales aceste autobuze, deoarece costurile de întreţinere sunt cu 30% mai mici decât în cazul maşinilor care funcţionează cu combustibil. În prezent, autobuzele care circulă în Cluj consumă, în medie, 60 de litri de combustibil la suta de kilometri.
"Sunt stabilite cele trei puncte în care autobuzele vor fi garate peste noapte şi de unde, bineînţeles, prin încărcarea la priză, asta fiind soluţia tehnică, prin încărcare la priză, deci prin folosirea energiei curente pe care o folosim zi de zi şi care va permite până dimineaţă să fie încărcate 100%, permiţându-le ca undeva între 160 şi 180 de km/zi să îi parcurgem", a afirmat Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public.
În 2015, la Cluj-Napoca vor intra în ciculaţie şi alte 50 de autobuze noi, iar autorităţile locale promit şi achiziţionarea a 20 de troleibuze.