Elevii de clasa a doua au ieşit din ultima probă a testelor naţionale cu zâmbetul pe buze şi cu speranţa că vor avea cele mai bune rezultate. Bineînţeles, pregătirea temeinică de la clasă a jucat un rol important în primul examen din viaţa lor.
"Mie mi-a plăcut testarea, a fost foarte uşoară şi, în primul rând, mie îmi place foarte mult matematica", spune un elev.
Nu la fel s-a putut spune despre prima probă pe care au dat-o copiii, cea la limba română, care a inclus şi o parte de creaţie. Elevii au avut de compus un bilet şi un text, după cinci întrebări, prea mult, spun învăţătoarele, pentru un copil care abia a învăţat să scrie.
"La clasa a doua copilul mai greu se exprimă în scris şi copilul etse obişnuit să formuleze răspunsul corect la o întrebare, dar ca să dea, acele răspunsuri o notă de text, trebuia să facă şi o oarecare legătură corespunzătoare. Acolo au fost dificultăţi", spune învăţătoarea Gabriela Popovici.
"Noi am avut şedinţe şi am discutat aceste teste şi ni s-au părut extrem de irelevante pentru ceea ce învaţă copiii noştri astăzi. Sper ca cineva să audă şi o să ia legătura, atunci când fac aceste teste, cu oamenii de la catedră", spune şi Liliana Lupu, învăţătoare.
Mâine va începe testarea la nivel naţional a elevilor de clasa a VI-a. Rezultatele acestor teste nu vor fi punctate şi nici nu vor fi trecute în catalog. Ele vor folosi cadrelor didactice în elaborarea unor strategii pentru eficientizarea procesului didactic şi pentru a-i ajuta pe elevi acolo unde este cazul.