Henrik Gammrath este jurnalist de călătorie, în Germania. Împreună cu soţia sa şi câţiva specialişti din Braşov, a străbătut Transilvania, ca să vadă potenţialul turistic şi medical al ţării noastre, cu scopul de a pune la punct pachete turistice, cu servicii medicale incluse, destinate străinilor. Specialiştii au vizitat toate clinicile private din Braşov, dar şi staţiunile balneare din zonă.
"Din ceea ce am văzut până acum, mofetele mi s-au părut foarte interesante. Nu sunt cunoscute în Germania şi cu siguranţă vor fi un real succes", afirmă Henrik Gammrath, redactor şef Asociaţia jurnaliştilor europeni din Germania.
Pachetele turistice ar urma să fie puse la vânzare anul viitor şi vor include servicii complete de transport, cazare, masă, servicii medicale, în funcţie de nevoile fiecărui turist, dar şi programe de vizitare a obiectivelor turistice. Pachetele sunt destinate, deocamdată, cetăţenilor germani cu vârsta de peste 50 de ani.
"După acest infotrip, împreună cu ei, pregătim un infotrip mare în primăvară, unde 20 de jurnalişti şi agenţii de turism vor veni şi vor promova pachete de turism medical la noi în regiune", declară Cristian Macedonschi - preşedintele Asoiaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului, Braşov
Pe lângă destinaţiile balneo-climaterice, precum Mofetele de la Covasna, Lacul Ursu, Salina Praid, Băile Tuşnad sau cele de la Ocna Sibiului, oaspeţii germani au vizitat şi spitalele private din Braşov, care ar putea atrage pacienţi străini.
"Pacienţii străini au îndrăznit să vină la noi, iar motivele prinicpale petntru care s-au îndreptat către România au fost timpul de aşteptare foarte scurt petntru programările intervenţiilor chirurgicale şi a tratamentelor, dar mai ales costurile reduse", afirmă Bogdan Angheloiu - director general al unui spital privat, Braşov
Costurile acestor pachete turistice pot diferi, în funcţie de serviciile medicale pentru care turiştii vor opta, însă managerii spitalelor de aici spun că ar putea fi chiar de 10 ori mai ieftine decât tratamentele din Germania. proiectul este unul pilot pentru România şi este realizat în parteneriat cu Ministerul Turismului şi cu Autoritatea Naţională de Turism.