La 37 de ore după momentul accidentului, doar două dintre vagoanele cisternă deraiate au fost golite de motorina rămasă. Pentru evitarea oricărui pericol, angajaţii CFR sunt obligaţi să golească fiecare vagon înainte de a începe operaţiunile de repunere a acestuia pe şine.
"Angajaţii CFR folosesc macarale de mare tonaj pentru a goli şi pune pe şine toate cele 5 vagoane rămase în zona accidentului. Ei spun că zona va fi eliberată iar circulaţia feroviară reluată pe unul din cele doua fire abia sâmbătă", relatează reporterul Digi24 Braşov, Claudiu Loghin.
Motorina este mutată cu furtune în cisterne pe roţi şi transportată apoi în zona Gării Racoş, la aproape zece kilometri distanţă, unde este descărcată în alte vagoane cisternă. Pentru această operaţiune, CFR foloseşte doar două cisterne pe roţi. O cisternă goleşte un vagon din şase transporturi.
"Aţi văzut că e pe coastă, e destul de abrupt acolo, distanţa mare de furtune, atenţie cu oamenii", spune un operator de cisternă.
Lucrătorii Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Braşov încearcă să afle în ce condiţii au deraiat, în noaptea de miercuri spre joi, şapte vagoane încărcate cu motorină. Ancheta este coordonată de un magistrat al Parchetului de pe lângă Judecătoria Rupea. Anchetatorii aşteaptă concluziile expertizei pe care specialiştii Autorităţii Feroviare Române o fac la faţa locului. Garda de Mediu aşteaptă, de asemenea, încheierea operaţiunilor de lşa faţa locului, pentru a stabili amploarea poluării.
"După degajarea căii ferate se va stabili gradul de poluare şi se va proceda conform prevederilor legale în vigoare. Vom monitoriza modul în care titularii vor acţiona pentru decontaminarea zonei", spune Adrian Aldea, comisar Garda de Mediu Braşov
Calea ferată dintre Braşov şi Sighişoara urmează să intre în reabilitare, iar lucrările vor începe efectiv peste doi ani.
Reporter: Ruxandra Morar, Claudiu Loghin
Operator: Alex Apetroae, Mihai Stan