În grupuri de câte cinci, elevii au înființat o firmă de la zero și au pornit de la denumire, servicii oferite, clienți, materiale publicitare și chiar tranzacții. Firmele înființate de elevi sunt din domenii diverse de la societăți producătoare de băuturi, cafenele, turism sau asigurări.
"Afacerea noastră se bazează pe producerea și comercializarea vinurilor fără alcool. Suntem prima firmă din România care comercializăm și producem aceste vinuri", spune un elev.
"Noi suntem o cafenea vintage, înființată în 2013. Ne-am gândit să alegem vintage pentru că nu toată lumea apreciază acest stil și să le aducem românilor gusturile cât mai rafinate", precizează alt elev.
Cu toate că elevii au avut bugete infime pentru a înființa firmele, aceștia au pus la punct toate detaliile și sunt încrezatori că firmele lor ar putea fii oricând concurente pe piața profesională.
La târgul firmelor de exercițiu, au participat elevi din 13 județe ale țării, care au ridicat la stand-uri 22 de firme.
"Îi învățăm de toate, pentru fiecare departament: contabilitate, markegint, management că avem manager și manager adjunct, vânyări. Acum depinde foarte mult de obiectul de activitate al firmei", spune Simona Popa, profesor coordonator.
La sfârșitul prezentărilor, firmele tinerilor vor fi evaluate după mai multe criterii.
"Contează foarte mult maniera în care își prezintă firma, pentru că discutăm cu echipa, staff-ul și în primul rând cu managerul sau administratorul, sau directorul general", precizează Luana Popa, coordonator proiect.
Târgul regional al firmelor de exercițiu a fost la cea de-a 6 ediție, iar membrii firmei câștigătoare vor primi trofeul ediție și un premiu în valoare de 300 de lei.