Elicopetrul a zburat întreaga zi deasupra Râşnovului şi a făcut zeci de drumuri ca să toarne fundaţia pe structura metalică, destinată susţinerii liftului cu cremalieră. Utilajele de excavat nu au acces aici din cauza înălţimii şi a terenului accidentat, iar muncitorii sparg piatra manual, legaţi în corzi.
"Trebuie să turnăm în jur de 40 de metri cubi de beton, asta înseamnă undeva la 100 de drumuri, ne plimbăm între betoniere şi locul de turnare cu eleicopterul. Nu e mare lucru, pare dificil, pare complicat, e spectaculos, sigur, un pic riscant", spune Romeo Dunca - pilot, proprietar elicopter.
Aparatul de zbor folosit este un elicopter utilitar proiectat special pentru a pătrundă în locurile greu accesibile din zona de munte. Cu 875 de cai putere şi 2,8 tone, elicoperul poate să suţină până la 1000 de kilograme sarcină utilă. O benă încărcată cu beton are 800 de kilograme.
"De obicei, luăm măsurile de securitate de când pregătim misiunea, respectiv înainte să venim aici, am lăsat în aşa fel încât să avem 200 de kilograme de kerosen, să ne ajungă pentru o oră de lucru, o oră şi jumătate", declară pilotul Nicolae Benga.
Liftul va avea o lungime de 165 de metri şi va urca la alţi 96 de metri, diferenţă de nivel.
"Acest proiect este decontat de către Ministerul Dezvoltării, este pe fonduri europene, iar ceea ce s-a ofertat este întru totul pus în operă", spune Adrian Veştea - primarul oraşului Râşnov.
Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 15 milioane de lei, dintre care peste opt milioane vin de la Primăria Râşnov. Autorităţile speră ca liftul să fie inaugurat anul acesta, chiar de Crăciun, deşi termenul limită este 21 iulie 2015.