Cristian Toader este unul dintre cei mai experimentaţi piloţi de raliu din ţara noastră. După aproape 20 kilometri urcaţi, la volanul unei maşini, pe Transfăgărăşan, pilotul observă deja primele nereguli într-un viraj la stânga. "În această porţiune lipsesc parapeţii de protecţie care sunt destinaţi pentru o protecţie, să zic uşoară, a autovehiculului în caz de impact", afirmă pilotul.
De altfel, în astfel de locuri neprotejate, au avut loc mai multe accidente în ultimii ani. În noiembrie, 2009, trei alpinişti utilitari au fost la un pas de moarte după ce au căzut cu maşina într-o prăpastie adâncă de 15 metri. Din păcate 3 oameni şi au pierdut viaţa în accidente similare.
Altă porţiune de drum, alte noi probleme care ar putea să-i pună la grea încercare, în special pe şoferii fără experienţă. Maşina nu se mai aşează pe drum şi intră în balans, iar dacă nu este strunită, poate ieşi în decor. Pe lângă aceast lucru, pe drumurile de munte, vremea este schimbătoare. Dacă pe o porţiune asfaltul este uscat, la câţiva kilometri acesta poate fi umed.
Riscul producerii unor accidente creşte odată cu mărimea autovehicului, condus la mii de metri altitudine, spun specialiştii.
Ca să nu se repete accidente grave de genul celui petrecut weekend-ul trecut în Muntenegru, atât poliţiştii rutieri, cât şi piloţii profesionişi de raliu recomandă prudenţă maximă la volan.