Drumul Naţional 71 are o lungime de aproximativ 66 de kilometri, între Sinaia şi Târgovişte. Şoseaua urcă la o mie de metri altitudine şi este una din cele mai tranzitate căi, pentru şoferii care circulă între Valea Prahovei şi judeţul Dâmboviţa. Capcanele din asfalt îi obligă pe şoferii care nu cunosc acest sector de drum la manevre bruşte de evitare.
"Între Fieni şi Sinaia este una din capcanele pe care Drumul Naţional 71 le întinde şoferilor. Din cauza alunecărilor de teren, asfaltul este surpat pe o bandă întreagă şi singura măsură pe care autorităţile au luat-o până acum a fost instalarea unor balize de semnalizare", relatează Claudiu Loghin, reporter Digi24 Braşov.
"Numai găuri, numai hopuri, fel şi fel. Mai ales să vii încărcat cu ceva ... e vai steaua lui de drum", spune un şofer.
"Sunt gropi multe, plătim taxe la maşini şi le rupem", spune alt şofer.
Cu două luni în urmă, localnicii din Pucioasa au blocat pentru o ora DN71 în semn de protest faţă de starea drumului. Sesizările oamenilor nemulţumiţi au ajuns la Compania de Drumuri Naţionale şI la postul nostru de televiziune: "Revin cu acest mail, după aproape un an şi jumătate de la primul, transmis doar la CNADNR (greseala mea!) şi la care nu am primit nici măcar un răspuns. Menţionez că drumul se află în aceeaşi stare jalnică, ba chiar au dispărut şi parapeţii din plastic din zona podurilor, fiind înlocuiţi de sfori din plastic ( siguranţă maximă!). Chiar nu se poate face nimic pentru a remedia acest drum naţional sau ar trebui să avem şi câteva accidente serioase cu pierderi de vieţi omeneşti, pentru că se pare că doar maşinile "zburate" de pe şosea nu au impresionat pe nimeni!", scrie o localnică nemulţumită.
Potrivit autorităţilor judeţului Dâmboviţa, e mai mult de un sfert de secol de când pe această şosea nu s-au făcut cu adevărat lucrări de reabilitare. Localnicii şi autorităţile judeţului au primit în ultimii ani, în schimbul demersurilor făcute pentru repararea acestui drum, doar balizele din plastic, câteva sfori pe post de parapet şi promisiunea că şoseaua va fi reparată în 2016, cu bani din bugetul de stat.
"Am avut discuţii şi cu miniştrii Transporturilor, vreo cinci la număr până astăzi, am avut discuţii şi cu cei din conducerea Companiei Naţionale de Drumuri", spune Adrian Ţuţuianu, preşedinte Consiliul Judeţean Dâmboviţa
Studiul de fezabilitate pentru acest drum trebuie să fie gata până la sfârşitul anului şi costă 1,2 milioane de lei. CNADNR vrea să lărgească şoseaua, să repare toate podurile de pe traseu şi să amenajeze benzi separate în pantă, pentru vehiculele grele.
Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Lucian Păculea