SIBIU. Viaduct crăpat pe autostradă

Data publicării:
VIADUCT CRAPAT

Degradările de pe tronsonul de autostradă dintre Sibiu și Orăștie se lasă cu ultimatumuri. După ce constructorul a depășit termenul-limită de 17 august, în care trebuia să prezinte soluțiile tehnice pentru remedierea crăpăturilor și denivelărilor din carosabil, Compania de Drumuri a avertizat firma constructoare că nu va accepta o nouă amânare. Între timp, asfaltul pare să cedeze din nou. 

"E dezastru, asta e la noi în țară. N-avem ce face, tot pe-aici trebuie să mergem ", spune un şofer.

"Dezastru, dezastru... Nu se poate așa ceva...", spune alt şofer.

Inaugurat în urmă cu opt luni, tronsonul de autostradă dintre Sibiu și Orăștie a fost construit de italienii de la Impregilo, care au primit, pentru acest contract, peste 600 de milioane de euro.

La Aciliu este cel mai mare viaduct de autostradă folosit în prezent în România. Are o lungime de 1 kilometru, o înălțime de 74 de metri și a costat statul român 150 de milioane de euro. Podul este construit în același teren argilos care a cauzat și alunecări de teren la câteva sute de metri distanță.

"De o săptămână, în această zonă au început noi lucrări de reparații. Constructorul trebuie să remedieze, pe cheltuiala sa, dispozitivele antiseismice și sistemele de drenare a apei, care s-au degradat în mai puțin de un an", relatează reporterul Digi24, Adela Mohanu.

Doar doi muncitori erau, astăzi, pe șantierul din zona viaductului.

Ca să afle cât de grave sunt defecțiunile celui mai mare pod de autostradă din România, CNADNR vrea să angajeze un expert independent.

Comunicat CNADNR: "CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenţie imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigaţii vizuale preliminare, încercări şi testări pe teren şi în laborator, concluzii şi recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puţin două opţiuni".

Termenul până la care expertul care va primi contractul trebuie să prezinte cele două soluții de remediere este 10 octombrie. Reparațiile ar trebui făcute pe banii constructorului, pentru că viaductul este în termenul de garanție de 4 ani.


Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri