SIBIU. Viaduct crăpat pe autostradă

Data publicării:
VIADUCT CRAPAT

Degradările de pe tronsonul de autostradă dintre Sibiu și Orăștie se lasă cu ultimatumuri. După ce constructorul a depășit termenul-limită de 17 august, în care trebuia să prezinte soluțiile tehnice pentru remedierea crăpăturilor și denivelărilor din carosabil, Compania de Drumuri a avertizat firma constructoare că nu va accepta o nouă amânare. Între timp, asfaltul pare să cedeze din nou. 

"E dezastru, asta e la noi în țară. N-avem ce face, tot pe-aici trebuie să mergem ", spune un şofer.

"Dezastru, dezastru... Nu se poate așa ceva...", spune alt şofer.

Inaugurat în urmă cu opt luni, tronsonul de autostradă dintre Sibiu și Orăștie a fost construit de italienii de la Impregilo, care au primit, pentru acest contract, peste 600 de milioane de euro.

La Aciliu este cel mai mare viaduct de autostradă folosit în prezent în România. Are o lungime de 1 kilometru, o înălțime de 74 de metri și a costat statul român 150 de milioane de euro. Podul este construit în același teren argilos care a cauzat și alunecări de teren la câteva sute de metri distanță.

"De o săptămână, în această zonă au început noi lucrări de reparații. Constructorul trebuie să remedieze, pe cheltuiala sa, dispozitivele antiseismice și sistemele de drenare a apei, care s-au degradat în mai puțin de un an", relatează reporterul Digi24, Adela Mohanu.

Doar doi muncitori erau, astăzi, pe șantierul din zona viaductului.

Ca să afle cât de grave sunt defecțiunile celui mai mare pod de autostradă din România, CNADNR vrea să angajeze un expert independent.

Comunicat CNADNR: "CNADNR S.A. a demarat procedura de atribuire a unui contract de servicii cu scopul expertizării tehnice a lucrării de artă în vederea stabilirii unor măsuri de intervenţie imediat necesare a fi întreprinse, investigarea aprofundată a cauzelor care au condus la producerea acestor fenomene de degradare prin investigaţii vizuale preliminare, încercări şi testări pe teren şi în laborator, concluzii şi recomandări constructive pentru remedierea lucrărilor, cel puţin două opţiuni".

Termenul până la care expertul care va primi contractul trebuie să prezinte cele două soluții de remediere este 10 octombrie. Reparațiile ar trebui făcute pe banii constructorului, pentru că viaductul este în termenul de garanție de 4 ani.


Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Imagini din satelit dezvăluie o navă misterioasă construită de chinezi pregătită să...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani