Florin Stoia a avut parte de o surpriză neașteptată, înainte de începerea anului universitar.
"Banii i-am dat, inițial, pentru primul... când am intrat prima dată și m-au chemat să mi-i ridic. (Reporter: Şi ti-au dat toţi banii înapoi?) Da", spune Florin Stoia.
În aceeași situație sunt alți 29 de tineri din primul an, de la specializarea Marketing Online. Taxa le-a fost deja achitată de o companie privată din Sibiu. Este o practică des întâlnită în străinătate, iar beneficiul este de ambele părți - studenții învață gratis, iar compania își asigură forță de muncă bine pregătită pentru viitor. Studenții vor avea prioritate la internshipuri în cadrul companiei, iar pentru acest avantaj, mulți dintre ei s-au mutat de la locurile fără taxă, la cele cu taxă, așa că firma îi plătește, de fapt, pe cei mai buni.
"Am tot căutat pe internet. Îmi place foarte mult să colaborez cu lumea, cu oamenii, să cunosc multe persoane. Am făcut și sport și cred că... e pentru mine. Acuma, să vedem. Sper să învăț bine și să fie bine și să pot și în continuare, să fie la fel", spune Ioana Rânea, studentă.
Specializarea Marketing Online din cadrul Facultății de Științe Economice a fost la un pas de desființare, în urma restructurării modulelor de studiu. Proiectul derulat în colaborare cu compania privată a salvat, practic, catedrele profesorilor. Chiar dacă nu le-a impus condiții de promovare a examenelor, evoluţia studenţilor va fi atent monitorizată de reprezentanţii firmei.
"Rezultatul final o să fie analizat de companie şi de asta cred că este foarte de bun augur şi de viitor, pentru că vom putea vedea acum dacă rezultatele noastre corespund cu aşteptările companiei. Adică, dacă studenţii cei mai buni o să fie şi selectaţi, să rămână angajaţi în această companie", spune Răzvan Şerbu, prodecan.
Managerul companiei care le va plăti studiile tinerilor spune că a preluat acest model din Statele Unite, acolo unde a și pus bazele firmei pe care o conduce, în urmă cu 13 ani. A vrut să implementeze proiectul și la Universitatea din Sibiu pentru că are nevoie, la birourile locale, de oameni capabili.
"Targetul nostru sunt cei care pot să fie... să aibă o carieră de succes în domeniul online marketingului, marketingului pe internet. Iar ei sunt generaţia Facebook, sunt generaţia... că ei au crescut cu internetul, pentru ei este foarte natural să lucreze într-un astfel de mediu", spune Florin Miron, managerul companiei.
Compania care finanţează studenţii activează în domeniul telecomunicațiilor și are birouri în România, SUA și Bolivia. Are o cifră de afaceri de aproape 50 de milioane de dolari.
Reporter: Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu