La raliu participă 33 de concurenţi, care pilotează orice poate circula cu viteză pe teren accidentat, de la maşini de teren până la ATV-uri şi motociclete. Startul festiv a fost urmat de o probă specială, pe un traseu situat la marginea oraşului.
"Este o ocazie să ne vedem, cel puţini care facem rally raid în România, să vedem locuri pe care nu le poţi vedea, în mod normal, în România, într-un cadru competitiv, aventuros, riscant", spune Vlad Ţiglariu, pilot motocicletă
Concurenţii află traseul pe care îl au de parcurs cu doar o seară înainte de start. Traseul are 1135 de kilometri lungime, din care probele speciale sunt pe 720 de kilometri.
În concurs a fost binevenit oricine arată că se pricepe la cursele off-road. Printre concurenţi este şi Marco Tempestini, pilot situat pe locul patru în clasamentul general al Campionatului Naţional de Raliuri. Tempestini a luat startul la volanul unei maşini de teren, cu motor de 340 de cai putere.
"Trebuie să ai mai multă grijă de maşină, nu poţi să mergi (cu pedala) la fund, la maxim tot timpul, dar clar sunt anumite bucăţi în care tehnica de raliu se aseamănă foarte mult", spune Marco Tempestini, pilot.
"Drumurile nu sunt pe asfalt, sunt drumuri agricole, drumuri de păşune, de iarbă, drumuri forestiere. Deci probele de clasament se desfăşoară în mod special pe drumurile acestea nemodernizate, închise circulaţiei publice", spune Victor Pop, organizator
Raliul este, în acest an, la a zecea ediţie.
Reporter: Claudiu Loghin
Operator: Mihai Stan