Centura de ocolire a Braşovului ar trebui să scoată traficul greu din oraş şi să fluidizeze circulaţia mai ales în zonele limitrofe. Aici, spre disperarea şoferilor, maşinile de mare tonaj şi cele mici deopotrivă, circulă pe variante provizorii, prost amenajate.
"Şoseaua asta este foarte circulată şi foarte îngustă şi e foarte anapoda. Noi circulăm foarte rău", spune un şofer.
"Sunt bani pentru toate prostiile şi pentru ocolitoare nu se găsesc?", spune alt şofer.
Chiar dacă lucrările au demarat acum mai bine de trei ani şi jumătate, din cele trei tronsoane ale variantei de ocolire a Braşovului, doar unul este gata la ora actuală.
"Lucrările la varianta de ocolire a municipiului Braşov au început în anul 2012. La mai bine de un an de atunci, a fost ianugurat doar tronsonul pe care ne aflăm acum, cel de al treilea. Cât despre celelalte două tronsoane, ele sunt departe de a fi gata. Mai trebuie făcute lucrări ample la suprastructura podurilor, cât şi legătura dintre acestea şi partea carosabilă existentă", Sorina Secelean - reporter Digi24 Braşov.
La primul tronson lucrările au fost reluate acum un an, după ce în iulie 2013 au fost abandonate, iar şantierul a intrat în conservare. Firma din Austria care a obţinut iniţial contractul de execuţie, Alpine Bau, intrase atunci în insolvenţă, aşa că CNADNR a contractat serviciile unei alte firme. Porţiunea de şosea are o lungime de 7,2 kilometri şi leagă DN11 de DN11, spre Covasna.
În legătură cu acest tronson, CNADNR spune că lucrările au fost întârziate şi din cauza problemelor apărute în demersurile de relocare a utilităţilor: „Întârzierile în execuția lucrărilor sunt cauzate de dificultatea obținerii avizele / acordurile pentru mutarea / relocarea utilităților" - se arată în comunicatele CNADNR.
Nici cel de al doilea tronson, care leagă drumurile naţionale 11 şi 13, spre Târgu Mureş, nu arată mai bine. Deşi trebuiau să fie gata în 7 noiembrie, lucrările au fost întârziate din cauza unor exproprieri necesare pentru amenajărea a două parcări.
Tot CNADNR informează că aici mai este încă de lucru la pasaje, poduri, şi bretele de noduri rutiere: „Lucrările rămase de executat sunt: finalizarea lucrărilor de drum, finalizarea lucrărilor la obiectivele: Pasaj km 2+764, Pod km 0+550, Pod km 3+545, Pasaj peste CF km 4+790, parcări dreapta km 1+159 si stanga km 1+498, bretele Nod Rutier DJ 103 și rampe pasaj DJ 103 km 2+764, iluminat (Nod Rutier + Parcări)", se arată în alt comunicat CNADNR.
Aşa se face că, după aproape patru ani, din lungimea totală de 18,55 kiometri, cât va avea Ocolitoarea Braşovului, sunt gata doar 6,3, care leagă DN13 de DN1. Valoarea totală a proiectului este de peste 75 de milioane de euro, din care 85% bani europeni. Pentru că nu s-au finalizat la timp, lucrările au fost fazate şi termenul de execuţie împins până în 30 iunie 2016.
Reporter: Sorina Secelean
Operator: Alex Apetroae