Patronii de restaurante sunt obligaţi să scrie în meniuri, separat, ingredientele din mâncăruri care le pot provoca alergii clienţilor. De exemplu: susan, ouă, lapte sau arahide.
"Dacă începem să completăm acest meniu cu toate acele reguli care reies din lege, atunci va deveni un produs pe o singură pagină şi dacă un restanurant are aproximativ 300 de produse, atunci va trebui să îşi facă o carte", spune Horia Huluban - directorul Asociaţiei proprietarilor de terase Braşov
Lângă numele preparatelor trebuie trecute şi valorile nutriţionale. Din 2016, clienţii vor afla din meniu câte calorii are mâncarea pe care o comandă, ce conţinut de grăsimi, de zahăr şi sare au în farfurie.
"Numărul de calorii ar fi bine să apară pentru un anumit tip de persoane care sunt atente la acest lucru eu de pild când mă uit într-un meniu nu atent", spune un braşovean.
"Noi avem meniul destul de complet, fiecare preparat conţine ingredientele necesare dar avem de completat cu valoare nutritivă şi celelate cerinţe", spune Mihaela Chiriţă - reprezentant restaurant.
"Nu s-a mediatizat suficient această lege care a intrat în vigoare, în plus lumea nu este pregătită şi credem că avem nevoie categoric de un timp în care să ne pregătim şi să avem toate nformaţiile şi să încercăm să facem meniul cât mai scurt, pe înţelesul tuturor", spune Horia Huluban.
Proprietarii de restaurante au avut suficient timp la dispoziţie, spun comisarii de la Protecţia Consumatorilor, şi asta pentru că legea intră în vigoare cu întârziere.
"Există o derogare practic de doi ani de zile în care ne-am putut adapta", declară Sorin Susanu - comisar şef Comsariatul Regional pentru Protecţia Consumatorilor
Dacă nu rescriu meniurile, proprietarii de restaurante riscă amenzi de până la 50.000 de lei.
Reporter: Manuela Grădinaru
Operator: Dragoş Ghitiu