Cerinţele testării au fost uşoare, cel puţin asta au declarat elevii la finalul examenului.
"Mie mi s-a părut foarte uşor, pentru că am făcut multe exerciţii şi din multe culegeri şi am făcut şi suplimentar. Mi s-a părut nu foarte greu. Am înţeles foarte bine", spune o elevă.
"La un exerciţiu m-am cam confundat dar m-am descurcat. Subiectul era despre un câine rătăcit şi o fetiţă l-a găsit şi l-a sunat pe stăpân ", adaugă un alt elev.
Singura dificultate întâmpinată de copii a fost faptul că la unul dintre subiecte, a fost necesară folosirea ortogramelor, care încă nu au fost toate studiate la clasă.
"Scrisul a fost mai dificil, pentru că ortogramele a trebuit să le scriu şi a fost mai greu, mai dificil. Nu, nu le-am făcut pe toate şi un pic la ele m-am încurcat ", susţine o elevă.
Pentru cele două probe elevii au avut la dispoziţie câte 25 de minute cu o pauză de 10 minute între ele. Pentru a avea rezultate bune dascălii au pregătit din timp aceste evaluări.
"A fost un pic peste nivelul pe care ni-l oferă manualul, dar noi ne-am ghidat după programă şi atunci sigur că pregătirea a fost suplimentară şi am muncit mai mult ", spune Cornelia Dumitrescu - învăţătoare.
"Conform programului, noi la ora 9 am fost gata cu multiplicarea subiectelor chiar dacă au fost câte 10 pagini de elev", susţine Maria Baciu - director Şcoala Generală numărul 5, Braşov.
Numai la Şcoala Generală Numărul 5 au fost multiplicate 1.230 de pagini pentru examenul de astăzi. Notele nu vor fi trecute în catalog, în schimb, lucrările se vor discuta la clasă împreună cu profesorii. În cazul elevilor de la clasa a II-a se va face şi o fişă individuală în care se va arăta nivelul lor de pregătire, în ce măsură au atins competenţele cerute. Marţi elevii vor susţine testarea la limba maternă, iar miercuri la matematică.