Axel Kohnen a venit la competiţie cu un Ford fabricat în anul 1914. Deşi nu merge mai repede de 50/h, aspectul maşinii fură privirile tuturor. Maşina este perfect funcţională, iar proprietarul o îngrijeşte ca pe o adevărată bijuterie.
"În glumă, îi spun Tin Liyz. Liyz e numele, iar Tin vine de la tablă. Şi a fost prima maşină făcută în bandă", a spus Axel Kohnen - proprietarul maşinii.
Nu doar acest Ford a făcut senzaţie în acest week-end la Peleş. Drumul până la castel a fost decorat cu bijuterii pe patru roţi, care mai de care mai scumpe şi mai rare.
"Această maşină este un Rolls Royce Silver Cloud 3 din 1964, este o limuzină", spune Gabriela Arismendi, proprietarul maşinii.
În total, peste 40 de autoturisme de epocă au fost expuse în faţa Castelului Peleş. Printre toate modelele, s-a remarcat şi autohtona Dacie, care ţine piept cu succes modelelor de colecţie de la Jaguar, Ford sau Mercedes.
"E mândria României, asta a fost maşina tuturor şi în perioada aceea era singura maşină care ne-o puteam permite", spune Ionuţ Duţu - proprietar Dacie.
Turiştii nu au lăsat aparatele foto din mână şi au făcut poze fiecărui exponat de epocă pe patru roţi, ce înconjura Castelul Peleş.
După ce vizitatorii s-au plimbat printre maşini, un grup de juraţi, fini cunoscători într-ale maşinilor, au analizat fiecare autoturism. Totul, pentru a desemna cea mai elegantă maşină
"Un concurs de eleganţă. Deci maşina care va fi considerată de juriu ca fiind cea mai elegantă merită să primească best of show", spune Răzvan Bădulescu - organizator.
Competiţia a cuprins patru categorii. Maşina care s-a detaşat însă de toate celelalte a fost o Lancia Astura din 1938.