Cu şampanie şi pişcoturi a fost sărbătorită finalizarea celui de-al treilea tronson al ocolitoarei Braşovului. Se întâmplă la mai bine de un an de la încheierea contractului, după ce proiectul a avut o întârziere de şase luni, pentru că banii au venit în mai multe tranşe. Pentru ca acest tronson să fie realizat, au fost expropriate 23 de hectare de teren.
"Având în vedere că volumul de expropriere a fost foarte mare şi pentru că a fost o zonă pur şi simplu privată, au fost probleme cu exproprierile. Un proprietar a fost executat silit pentru a evacua zona", a spus Viorel Costea, directorul Regionalei Drumuri şi Poduri Braşov.
La jumătatea lunii martie 2012, CNADNR a semnat contractul care viza lucrările de Construcţie la Varianta de Ocolire a Municipiului Braşov, tronsonul DN 1 - DN 11. Pentru că firma constructoare a intrat în insolvenţă, în luna iulie 2013 compania a reziliat contractul. Lucrările, la acea oră, erau realizate în proporţie de 56%. Cu toate acestea, oficialităţile au deja planuri pentru finalizarea celorlalte două tronsoane.
"În ceea ce priveşte continuarea lucrării, documentele pentru licitaţia de atribuire a viitoarelor contracte sunt la ANRMAP. Aşteptăm validarea documentaţiei şi vrem ca până la sfârşitul anului, documentaţia să fie publicată pe SEAP ", a precizat Narcis Neaga, directorul general CNADNR.
După ce autorităţile au tăiat panglica, şoseaua a fost dată în folosinţă în mod oficial.
"Este un drum bun, este foarte bine că s-a făcut, scuteşte mult timp, ar fi bine dacă s-ar face cât mai multe autostrăzi", a spus un şofer.
"Este excepţional. Conduc de 35 de ani şi mă miram de ce Braşovul nu are ocolitoare ca toate oraşele din ţară", a spus un alt braşovean.
Ocolitoarea are configuraţie de autostradă şi va face legătura în viitor cu autostrăzile Braşov - Sibiu şi Comarnic-Braşov, a cărei execuţie va începe anul viitor. Aceasta are o valabilitate de 15 ani şi a presupus o investiţie de aproximativ 97.500.000 de lei.