Se validează biletul, în partea din stânga este imprimată ora la care s-a efectuat validarea și din acel moment încep să curgă cele 50 de minute în care se poate efectua călătoria. În acest interval, călătorii pot schimba oricâte autobuze şi oricâte linii. Excepţie face autobuzul care merge spre Poiana Braşov.
"Cred că ar fi fost mai bine să fie pentru o oră, 50 de minute...nu știu mă gândesc la controlori să stea mereu să calculeze. 50 de minute...te-ai urcat la 21...stai că e 70, după e o oră și 10 peste", spune un braşovean.
"Foarte bine mergem cu un bilet până sus pe două mijloace de transport. Cam 25-30 de minute se fac până sus", spune alt călător.
Până acum, călătorii plăteau câte doi lei biletul de transport de câte ori schimbau autobuzul. Aşa că noua modalitate de taxare nu este neapărat în avantajul Regiei de Transport.
"E posibil în prima etapă să se întâmple lucrul ăsta dar e greu de spus. Până la urmă totul ține de comportamentul călătorilor. Orice leu care intră în contul Regiei Autonome de Transport Brașov este parte la viitoarele investiții", spune Cristian Radu, director RATBV.
Cea mai lung traseu din oraş este pe linia 17 care face legătura între centru oraşului şi cartierul Noua. Controlorii trebuie acum să fie atenți cum calculează timpul astfel încât biletul să nu depășească perioada de valabilitate.
"O să ne orientăm în primul rând să vedem ora care este tipărită pe bilet", spune Maria Bănițoiu, controlor RATBV.
Din luna noiembrie pe transportul în comun din oraş va fi introdus şi sistemul de e-tiketing. Acum, un bilet de călătorie costă 2 lei.