În luna decembrie a anului trecut, în cele 10 spitale s-au constatat nereguli cu privire la obligaţiile contractuale, motiv pentru care s-a dispus reţinerea a 1% din valoarea de contract aferentă lunilor în care au fost înregistrate probleme.
"Nu s-a regăsit anexat la foile de observaţie clinică generală decontul de cheltuieli care se eliberează pacienţilor la externare; eliberarea unor scrisori medicale care nu conţin în totalitate datele prevăzute de legislaţia în vigoare; neconcordanţe între observaţiile din foaia de obersvaţie clinică generală si datele clinice ale pacientului colectate în format electronic", a declarat Maria Vlădescu - purtător de cuvânt CJAS Sibiu.
Reprezentanţii Spitalului Judeţean Sibiu spun că neregulile constatate de Casa de Asigurări nu au afectat în niciun fel relaţia cu pacienţii sau actul medical în sine.
"Cu siguranţă ne va afecta, pentru că după cum ştim finanţarea sistemului de sănătate nu este dintre cele mai fericite. Orice sumă de bani care se diminuează din valoarea contractuală este o sumă care ne afectează într-un fel sau altul bunul mers al activităţilor. Dar din păcate, cadrul naţional normativ la care trebuie să ne raportăm, prevede ca la orice neregulă constatată de o echipă de control sancţiunea este un procent din contractul pe care îl avem cu CAS . Mă tem că va trebui să ne repliem şi să găsim soluţii pentru a completa într-un fel sau altul sancţiunea pe care ne-o aplică CAS-uş", a precizat Vasile Spinean - director SCJU Sibiu.
În 2013 Casa Judeţeană de Sănătate Sibiu a încheiat contracte cu 12 furnizori de servicii medicale, printre care şi Spitalului Judeţean de Urgenţă Sibiu, căruia i-a fost alocat un buget de aproape 80.000.000 lei, majorat faţă de 2012, când i-a fost alocată suma de aproximativ 70.000.000 lei.