Acum doi ani, în luna martie, CNADNR semna cu austriecii de la Alpine Bau un contract pentru construcţia primului lot al centurii care să scoată traficul greu din Braşov. Contractul a fost reziliat, însă, un an mai târziu, pentru că firma constructoare a intrat în insolvenţă. Astfel, lucrările, realizate în proporţie de 50% la vremea respectivă, au fost îngheţate.
"Nici n-o să se termine vreodată. Stau numai şi vorbesc la televizor fac, fac, dar fac numai pe nebunii cu noi", spune un localnic.
La celălalt capăt al tronsonului, acelaşi peisaj dezolant. Câţiva piloni de susţinere, fiare ruginite şi grămezi de balastru acoperite cu vegetaţie - atât a mai rămas din acest şantier, iar până când lucrările vor fi reluate aici, şoferii vor trebui să circule în continuare pe rutele ocolitoare, sinuoase şi mereu aglomerate
Şi mai grav este că în această zonă nu există altă cale de acces în Braşov dinspre DN11. Şoferii se plâng că traficul este mult prea greu şi că ocolitoarea i-ar salva.
"Ar fi bună pentru noi şoferii, că am ajunge mai repede la destinaţie, cum în Braşov e aglomerat. Mai ales la orele de vârf, dimineaţa mai ales, la intersecţia de la Sânpetru, pe centura asta, e foarte aglomerat", a spus un șofer.
Contactaţi pentru a ne da detalii despre proiectul ocolitoarei şi stadiul în care se află licitaţia pentru desemnarea unui nou constructor, reprezentanţii CNADNR ne-au spus că cererea noastră este în lucru şi că vom primi un răspuns în decurs de zece zile.
Tronsonul unu face legătura între DN1, intrarea dinspre Bucureşti, şi DN11, drumul care asigură legătura Braşovului cu oraşul Bacău. Valoarea totală a lucrării este de 29 de milioane de euro.