Săpaţi prin munte, cei peste 100 de kilometri de şosea de mare viteză, dintre Piteşti şi Sibiu, rivalizează la costuri cu Autostrada Bechtel. 3 miliarde de euro ar putea costa lucrările. Între timp a fost construită centura Sibiului, şosea la care noua autostradă va trebui să se conecteze, aşa că este necesară lungirea acesteia cu încă 5 kilometri.
Cheltuielile încep cu studiul de fezabilitate. Compania de Drumuri estimează că va plăti, pentru reactualizarea datelor, 25 de milioane de euro. Analiza va dura doi ani şi jumătate. Asa că abia din 2016 putem ridica problema începerii lucrărilor. Autostrada Sibiu-Piteşti ar urma să scurteze, cu aproximativ 50 de kilometri, traseul actual prin Valea Oltului, care este extrem de aglomerat.
"Pe această bucată, de 150-160 de kilometri, se pierde extraordinar de mult timp, cât pentru 300 de kilometri sau 400 parcurşi pe autostradă", afirmă Radu Dinescu - secretar general al Uniunii Transportortatorilor Rutieri.
Între timp, autorităţile vor să termine de asfaltat cei aproape 330 de kilometri dintre Sibiu şi Nădlac. După mai multe amânări, 24 de kilometri dintre Orăștie şi Sibiu vor fi gata luna aceasta. Finalul anului ne-ar mai putea aduce încă 27 kilometri din aceeași autostradă.
De la Nădlac şi până la Sibiu nu vom circula cu 130 de kilometri la oră, înainte de 2015. Pe unele tronsoane lucrările nu au început încă. Potrivit autorităţilor locale, de la Sibiu autostrada ar putea fi continuată nu spre Piteşti, ci spre Braşov.
"Am discutat aceasta chestiune cu premierul Ponta. Sibiu-Braşov va fi o autostradă fără probleme tehnice deosebite pe un teren uşor. Autostrada Sibiu-Piteşti ar fi prin zona de munte, complicată şi scumpă", afirmă Klaus Iohannis, primarul Sibiului.
O astfel de autostradă ar lega principalele zone turistice ale ţării.