Autorităţile judeţene au decis să renunţe de autobuzul turistic după ce au constat că cheltuielile de intreţinere sunt duble faţă de câştigul pe care îl au din plimbatul turiştilor. Anul trecut, de exemplu, din mai până în octombrie, 2.500 de turişti au plătit ca să vadă oraşul.
Autocarul a fost cumpărat de Consiliul Județean în 2007 cu 300.000 de euro. A început să circule în 2008 cu 12 curse pe săptămână.
"La sfârșitul anului trecut, când am făcut analiza de chetuieli, am constatat că suma totală necesară pentru operare era undeva în jur de 57 - 60.000 de lei anual, iar beneficiile pe care le aducea erau între 25-27.000", a declarat Claudiu Coman, vicepreşedinte Consiliul Judeţean Braşov.
După sezonul estival de anul trecut, autocarul a fost tras pe dreapta şi de degradează pe zi ce trece. O parte a consilierilor judeţeni sunt convinşi că o mai bună exploatare a lui ar fi putut aduce bani frumoşi la bugetul judeţului.
"Poate că ar trebui să găsim o firmă care să îl cumpere sau să îl dăm în locație de gestiune. Nu sunt eu foarte bine pregătită pentru lucrul ăsta, dar cred că a-l casa nu este cel mai bun lucru", a spus Luminița Olteanu, consilier județean.
"Toate oraşele civilizate din lume au aşa ceva pentru că protecţia faţă de monumentele istorice e o formula foarte pozitivă în toată lumea bună, sa zicem aşa. Eu m-am bucurat de prezenţa acestui autocar, parcă lumina Braşovul. Turiştii care veneau aici preferau să urce în acest autocar, să îşi lase maşinile într-o parcare", a declarat Vasile Oltean, consilier judeţean.
Un tur cu autocarul dura două două ore, însă gabaritul prea mare nu îi permitea accesul pe străzile din centrul vechi sau pe sub Poarta Schei. Autocarul pleca de pe aleea de sub Tâmpa, se îndrepta spre partea de nord a oraşului, iar apoi făcea o oprire pe drumul spre Poiana Braşov într-un loc de belvedere. Traseul continua prin Centrul Vechi, cu retur sub Tâmpa.
Reporteri: Claudiu Loghin, Delia Puşcă
Operatori: Alex Apetroae, George Oltean