În preţioasele documente din depozitele arhivelor braşovene sunt tezaurizaţi sute de ani de istorie. De la pergamente vechi şi până la arhive moderne scrise în limbi străine, instiutuţia adăposteşte informaţii despre evenimentele istorice ai ultimilor 650 de ani. Însă clădirea se confruntă cu adevărate probleme legate de lipsa de personal şi de condiţiile grele de lucru ale angajaţilor.
"În ultimii cinci ani am avut o scădere de personal de 40%. Asta în condiţiile în care volumul de activitate a crescut şi inclusiv cantitatea de arhivă a crescut. Cifra poate părea nesemnificativă , dar dacă o punem într-un context profesional, în care pentru un kilometru de arhivă ar trebui să existe un angajat cu studii superioare şi doi angajaţi cu studii medii pentru a putea gestiona eficient, ajungem în realitate la un deficit de aproximativ 60%", Bogdan Florin Popovici, şef Serviciu Judeţean al Arhivelor Naţionale Braşov.
Domna Mariana Tincu lucrează de peste 15 ani la Serviciul Judeţean al Arhivelor Naţionale, iar în ultimii patru ani abia mai face faţă ritmului de lucru.
"Condiţiile de lucru din păcate nu sunt cele mai bune. Nu dispunem de o tehnică de calcul care să ne ajute în elaborarea lucrărilor într-un termen scurt. Lucrăm cu pixul şi hârtia în continuare şi ne îngreunăm foarte mult activitatea. Nu putem răspunde în termenul în care noi am dori să răspundem solicitărilor cetăţenilor", ne spune Mariana Tincu, inspector superior.
Pentru a rezolva problemele cu care se confruntă, angajaţii au apelat la soluţii de moment şi şi-au adus de acasă propriile calculatoare.
Deşi s-au făcut studii de fezabilitate încă din 2007 şi mereu s-a încercat găsirea unor soluţii viabile, niciodată nu s-au alocat banii necesari pentru reparaţiile clădirii, sau pentru logistică.