Primele concluzii ale specialiştilor indică faptul că, în dreptul pilonului cu numărul 21, cablul de tracţiune a sărit de pe o rolă, iar echipamentele de siguranţă au blocat imediat funcţionarea întregii linii. Potrivit Instituţiei Prefectului, administratorii instalaţiei de transport pe cablu nu aveau nici personal calificat, nici snowmobil şi nici contract cu vreo echipă Salvamont, pentru a asigura salvarea turiştilor în astfel de situaţii.
Pe de altă parte, în lipsa unei baze de salvare în zona Piatra Mare, snowmobilul salvamontiştilor e ţinut într-un garaj din centrul Braşovului şi nu a fost folosit pentru că, spun salvamontiştii, ar fi durat mult prea mult ca utilajul să ajungă la locul intervenţiei. "Consiliul Judeţean ne-a oferit nişte bani anul trecut, dar din cauza vidului de putere care a fost la sfârşitul anului 2014, nu s-a semnat avizul juridic pentru achiziţia a două autoutilitare puternice, 4x4, pentru teren, practic aceşti bani s-au pierdut.", a declarat Ciprian Pais, şef Serviciul Public Judeţean Salvamont Braşov
Autorităţile aşteaptă verdictul ISCIR pentru a stabili dacă şi pe cine anume trag la răspundere pentru incidentul din 31 decembrie. De asemeni, autorităţile vor verifica la toate instalaţiile de transport pe cablu din judeţ respectarea cerinţelor legale privind dotările pentru intervenţia în caz de avarie.
Aristotel Căncescu a fost arestat pe 24 octombrie anul trecut. Atribuţiile sale au fost preluate până ieri de consilierul judeţean Claudiu Coman, iar de ieri Mihai Veştea este la conducerea instituţiei. Fiecare pasează problema în curtea celuilalt. "ATV-ul şi snowmobilul ... cred că dânşii nu au avut în bugetul propriu fonduri pentru a le repara, iar Consiliul Judeţean nu a avut calea legală de a face acest lucru, nefiind proprietatea Consiliului Judeţean.", Claudiu Coman, fost delegat la conducerea Consiliului Judeţean Braşov
Mihai Veştea, delegat la conducerea Consiliului Judeţean Braşov: Salvamontul a mai cerut bani pentru dotările tehnice.
Reporter: De ce nu s-au alocat aceşti bani?
M. Veştea: Nu pot să spun eu de ce nu s-au alocat, că eu sunt ...
Reporter: În numele instituţiei vă întreb.
M. Veştea: Trebuie să văd exact despre ce este vorba, pentru că nu ştiu exact, în momentul de faţă, să vă spun de ce s-au alocat, unde s-au alocat."
Telescaunul Bunloc a fost construit în 1981 şi are un traseu de aproape 1,7 kilometri. Autorităţile vor verifica la toate instalaţiile de transport pe cablu din judeţ respectarea cerinţelor legale privind dotările pentru intervenţia în caz de avarie. Până atunci, telescaunul de la Bunloc va rămâne închis.
Reporter: Claudiu Loghin
Operator: George Oltean, Mihai Stan