"La baza viaductului de la Aciliu este această crăpătură de aproximativ 10 metri lungime. Deși, deocamdată, fisura nu pare foarte adâncă, trebuie ținut cont de faptul că pe aici nu a mai trecut nicio mașină, de 5 luni", Adela Mohanu, reporter Digi24.
Viaductul are o lugime de un kilometru şi este înalt cât un bloc cu 20 de etaje. Construcţia lui a costat 44 de milioane de euro. Inginerii de la CNADNR au fost în inspecţie pentru a vedea cu ochii lor cum crapă o şosea nefolosită.
Şoferii nu mai au voie să circule pe cei 22 de kilometri de şosea din septembrie. Drumul a fost închis pentru reparaţii pe un tronson de 200 de metri, care au fost demolaţi după ce s-a găsi apă la 10 metri sub asfalt. Între timp probleme s-au extins şi pe alţi 300 de metri, iar mai nou asfaltul a început să cedeze şi în zona viaductului.
"În afară de zona de demolare, fisurile s-au extins chiar în lipsa traficului. Pentru acest motiv noi am demarat procedura de investigare, se va derula pe întreg tronsonul făcut de acest constructor. Aceasta va avea finalitate la sfârşitul anului", Dan Costescu, ministrul Transporturilor.
Pentru problemele apărute constructuctorului italian i s-a reziliat contractul, iar acum CNADNR caută un nou drumar, care să reparare autrostrada. Şi ar trebui să facă acest lucru până în toamnă.
"Programul este ca în luna septembrie să repunem traficul pe acest sector de drum", Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
"Este foarte incomod, foarte frustrant pentru noi și plătim o groază de taxe, care nu se revăd în infrastructură", spune un şofer.
Construcţia celor 22 de kilometri dintre Cunţa şi Sălişte a costat aproape 130 de milioane de euro, bani deja încasaţi de firma italiană Impregilo-Salini. Chiar dacă verificările care se fac acum vor ajunge la concluzia că întregul drum a a fost prost construit, statul nu-şi va recupera banii.
Reporter: Cristina Sbîrn, Adela Mohanu
Operator: Lucian Sandu