Este momentul să începem reformarea legislației privind organizarea și funcționarea școlilor de șoferi
Sistemul actual de pregătire a conducătorilor auto din România se confruntă cu numeroase probleme care au un impact negativ, semnificativ asupra siguranței rutiere, calității instruirii oferite și integrității procesului de obținere a permisului de conducere. România este singura țară din Uniunea Europeană care nu are o lege pentru școlile de conducători auto.
În toate țările membre ale Uniunii Europene există o lege specifică pentru organizarea și funcționarea școlilor de conducători auto și regulamente/norme de aplicare a acesteia. România face, din acest punct de vedere, o notă distinctă în sensul în care, organizarea și funcționarea școlilor de conducători auto este prevăzută într-o lege a transportatorilor de marfă și persoane.
Prin educație și o instruire adecvată, conducătorii auto pot învăța nu doar regulile de circulație, ci și importanța respectării acestora pentru siguranța tuturor participanților la trafic. O revizuire a legislației în acest domeniu trebuie să înceapă acum și are nevoie de o coordonare responsabilă. Beneficiile finale ar putea fi: creșterea siguranței rutiere, modernizarea programelor de instruire, asigurarea calității instruirii, promovarea transparenței și responsabilității și combaterea practicilor frauduloase și corupției.
Prin implementarea unor programe de instruire mai riguroase și actualizate, școlile de conducători auto pot contribui la formarea unor șoferi responsabili și mai bine pregătiți pentru a face față diverselor situații pe drumurile publice. Realitatea ne arată că trebuie să adaptăm programelor de instruire la noile tehnologii și la schimbările din mediul rutier și astfel, conducătorii auto vor fi mai bine pregătiți pentru provocările din trafic.
Pentru a crea un mediu profesional și educațional cu o concurență sănătoasă și mai ales pentru a îmbunătăți continuu calitatea serviciilor oferite, ar trebui să facem în mod transparent publicarea rezultatelor la examenele auto, a ratingurilor școlilor de conducători auto, dar mai ales a feedback-ului primit de la elevi.
O reformă legislativă reală ar putea include măsuri mai ferme pentru combaterea practicilor frauduloase și corupte din industria școlilor de conducători auto. Asta ar face ca sistemul să performeze atât pentru breasla instructorilor auto, dar mai ales pentru fiecare cetățean care dorește să obstină un permis auto într-un mod responsabil. România trebuie să facă un pas ferm către reformarea cadrului legal privind organizarea și funcționarea școlilor de șoferi. Prin acest angajament responsabil putem contribui la creșterea siguranței rutiere și la salvarea multor vieți.
- Etichete:
- scoala de soferi
- reper
- agora digi
- cristian paul ichim