Un avocat și o însoțitoare de bord, soț și soție, au lansat o platformă locală prin care românii își pot recupera banii pentru zborurile întârziate. Marian Mihail și Alexandra Dumitrescu au povestit pentru start-up.ro care sunt cele mai complicate linii aeriene în această privință.
Astfel de site-uri au ajutat oamenii să își cunoască drepturile pe care le au atunci când apelează la serviciile unei companii aeriene, iar apoi îi încurajează să meargă până la capăt pentru a-și cere despăgubirile, dacă acestea pot fi acordate.
„Dezamăgirea foarte mare este că, deși legea îi obligă pe transportatori ca după două ore de întârziere, să informeze pasagerul cu privire la drepturile sale, aceștia nu o fac”, spune Marian Mihail.
Așa că, după ce a trecut prin asta, el a decis să lanseze platforma intarziere.ro.
În ceea ce privește recuperarea banilor, nu înseamnă că o firmă aeriană vă va da banii înapoi, ci doar o compensație pentru întârziere care este de maximum 600 de euro.
„Pasagerul ne contactează imediat ce a aterizat, de multe ori. Zborul lui e verificat, pentru a vedea dacă biletul e valabil și este un caz care cade sub incidența Regulamentului European (zborul să aibă ca punct de plecare un aeroport din UE sau compania să fie una comunitară), iar a doua oară verificăm sursa întârzierii. Verificăm rapoartele meteo emise de autorități, planurile de zbor, fișa avionului utilizat și, în cazuri extreme, înregistrările audio de la turnul de control”, spune Marian Mihail. Toate acestea pot fi folosite ca probe în cazul unui proces civil.