Simbolul Costineştiului, pe cale de dispariţie

Data publicării:
epava costinesti

„Partea din faţă a navei seamănă cu Titanicul. Au fost construite în acelaşi şantier naval, la Liverpool, unde este cel mai mare şantier naval din lume.”

Mâncată de rugină, arsă de soare, ruptă în zeci de părţi. Aşa arată epava de la Costineşti. În fiecare zi, dispare puţin câte puţin. Sala motoarelor nu mai există. Acum a cedat şi carena.

Oana Manoilă, reporter Digi24: „Cabina de comandă s-a prăbuşit, iar nava s-a rupt în două. Totul s-a întâmplat din cauza faptului că partea din spate a navei este susţinută doar de elice iar, cu timpul, aceasta se tasează.”

Mai exact, nava se scufundă. De-alungul celor 48 de ani de la naufragiul navei comerciale, au fost şi alţi factori care au dus la distrugerea ei.

„Unde vedem spărtura asta, la mijloc, la nivelul apei, a fost bombardată de armata română, prin '75-'76, să dea acces la lume să o poată vizita pe la sala motoarelor.”

În acei ani, viceprimarul localităţii Costineşti a urcat pe navă. Spune că înăuntru totul se păstrase exact cum era în 1968, când comandantul a izbit nava de stâncile ascunse în apa de mici adâncimi, la câţiva zeci de metri de plajă.

Marian Băduică, viceprimar Costineşti: „Era totul intact: cu cabine, cu săli, cu săli de maşină, cu tot ce este dotat.”

Investiţiile pentru refacerea navei ar costa mult prea mult.

Traian Cristea, primarul comunei Costineşti: „Au fost nişte tentative, pe vremea lui Nicuşor Ceauşescu, când stăpânea Uniunea Tineretului Comunist, să facă ceva, un bar de noapte pe ea, dar a rămas la stadiul de vorbe.”

Nava este atât de şubredă, încât nimeni nu mai îndrăzneşte să se apropie de ea.

Alexandru Trifu, localnic: „Ideea este că mai mult de 10 metri, 15 metri, adică sub 15 metri nu au ce să cauţi lângă epavă. Pe an ce trece, ea se descompune.”

„Dacă e un simbol al staţiunii, clar ar trebui făcut ceva, păstrat, că e păcat de el.”

***

„O să mai reziste, că este destul de mare.”

Nava grecească Evanghelia este înconjurată de mister. Se spune că venea spre Portul Constanţa şi că transporta, pe lângă tone de fructe, un motor naval de mici dimensiuni. "Evanghelia" a aparţinut miliardarului Arisotel Onassis. Autorităţile române de la acea vreme au crezut mereu că a fost izbită intenţionat de echipaj, pentru asigurare.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
2025, anul marilor realizări pentru aceste zodii. Scapă de ghinion, le merge bine pe toate planurile
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Cresc impozitele pe venituri din activități independente în 2025. Când se declară și cum se raportează
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
One Direction, reuniti pentru a-l conduce pe ultimul drum pe Liam Payne. Imagini emotionante de la...