Uniunea Europeană atrage jumătate din turismul mondial, dar în România vin cei mai puțini turiști. Țara noastră se află la coada clasamentului, cu doar 14% dintre înnoptările turiștilor străini. Comparativ cu Malta, unde numărul acestor înnoptări este de peste 90%. De vină sunt lipsa infrastructurii, serviciile de proastă calitate și lipsa promovării. Guvernul promite că lucrează, din nou, la o strategie națională.
Contele Dracula, personajul creat de Bram Stoker, inspirat fiind din istoria lui Vlad Țepeș, este unul dintre cei mai puternici ambasadori ai României pentru turiștii din afara Europei. O confirmă și câteva turiste venite tocmai din China, care nu ar fi auzit de țara noastră dacă nu ar fi citit celebrul roman.
Turistă din China: „Suntem pentru prima oară aici. România este faimoasă datorită lui Dracula, așa că am venit aici să vizităm castelele și toate orășelele astea mici. Sunt pline de istorie, am învățat multe vizitând aceste castele. Aveți o mâncare foarte bună.”
Turistă din China: „Este surprinzător, pentru că noi nu știam multe despre această țară. Obișnuiam să mergem în Europa, adică în vestul Europei, Franța, Italia, etc. Este surprinzător să vezi că țara voastră este destul de dezvoltată. Nu este o destinație foarte populară în China. Nu știm despre țara voastră.”
Întâlnim în centrul Brașovului și o familie din Italia. Nu au auzit de România din materiale promoționale, ci prin intermediul unei românce, care a reușit să-i convingă să ne viziteze țara.
Turistă din Italia: „Eram foarte curioși cu privire la mâncare și monumente. A fost foarte interesant. Este puțin diferit, comparativ cu Italia și totul este foarte bine conservat.”
Aproape jumătate dintre turiștii din întreaga lume aleg țări din Uniunea Europeană
Un studiu Eurostat arată că aproape jumătate dintre turiștii din întreaga lume aleg țări din Uniunea Europeană. România ocupă, însă, ultimul loc. Doar 14% dintre înnoptările din țară sunt formate din turiști străini. Infrastructura, serviciile de proastă calitate și slaba promovare ne țin la coada clasamentului.
Turistă: „Mult timp din București până în Brașov, mai mult de trei ore, pentru că drumurile sunt un pic mai învechite decât ale noastre.”
Christian Macedonschi - preşedintele asociaţiei Smart City Brașov: „România are un potențial turistic extraordinar prin relief, prin poziție. Gastronomia este foarte atractivă, fiindcă e un fel de mix între gastronomia maghiară, austriacă, turcă, românească și ucraineano-rusă și este unică în lume și e foarte atrăgătoare pentru turiști. Ne trebuie o strategie coerentă, trebuie să arătăm prezență.”
Radu Oprea - ministrul Economiei și Turismului: „Avem în dezbatere publică o strategie pe turism, că ne-am propus să facem lucrurile cu profesioniști în domeniu, care știu cum trebuie să atragi turiștii din strainătate. Sunt în derulare și urmează, spun eu, campanii bine țintite pentru atragerea de turiști și pentru a crește percepția bună despre România.”
Drept dovadă stau câteva fotografii care au făcut înconjurul internetului. Într-o campanie de promovare a turismului românesc lansată în Franța, mai multe autobuze turistice din Paris au fost colantate cu o imagine a Castelului Peleș.
Turistă din China: „Ar trebui să vă promovați mai mult țara!”
Editor : B.C.