Tendința care a luat avânt după pandemia de COVID-19, ca oamenii să cheltuiască tot mai mult pe călătorii, schimbare pe care unii hotelieri o numesc „călătoria de răzbunare”, ar putea deveni permanentă în comportamentul oamenilor, este de părere șeful Dalata, cel mai mare lanț hotelier din Irlanda, scrie Reuters.
Dalata, care deține brandurile Maldron și Clayton și 19 hoteluri din Regatul Unit, a raportat o creștere cu 24% a profitului de bază comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut și, deocamdată, nu a înregistrat nicio scădere a cererilor pentru camere de hotel.
„Cu 2, 3, 4 ani înainte de COVID oamenii cu vârsta între 20 și 30 de ani puneau cu certitudine călătoriile și experiențele mai presus decât alte cumpărături. Acest trend s-a extins și în rândul populației mai largi”, a declarat Dermot Crowley, CEO-ul Dalata, într-un interviu acordat Reuters.
„Fără îndoială că o mare parte din aceste schimbări se datorează situației post-COVID dar, cu cât persistă mai mult, cu atât te gândești mai mult că ar putea deveni de fapt o schimbare în obiceiurile de călătorie ale oamenilor”, a adăugat el.
Crowley a spus că se pare că există, de asemenea, o schimbare de durată în ceea ce privește rezervările corporative, unde oamenii fac mai puține călătorii, dar rămân mai mult timp, iar marile multinaționale din Irlanda cheltuiesc mult mai puțin pe călătoriile de afaceri decât înainte de COVID.
Dalata a declarat că venitul pe cameră disponibilă (RevPAR) – o măsură cheie a performanței a unui hotel – se așteaptă să fie cu 5% mai mare de la an la an în lunile cheie iulie și august, după o creștere de 23% în prima jumătate a anului.
Editor : A.P.