Săptămâna aceasta au intrat în cinematografe nu unul, nu două, ci trei filme romantice. Așa că vă recomandăm trei filme de inimă, unul mai sentimental ca altul.
Dacă v-ați întrebat vreodată cum ar suna vocea Monicăi Belucci în limba sârbă, Emir Kusturica ne da răspunsul. Diva italiană ține capul de afiș în cel mai recent film al regizorului sârb, „On the Milky Road". Jumătatea masculină din această comedie romantică este jucată chiar de regizor.
Emir Kusturica a apărut de multe ori în propriile sale filme, dar niciodată într-un rol principal. Aici îl interpretează pe Kosta, un lăptar care face naveta pe linia frontului în timpul războiului sârbo-bosniac din anii 90. Kosta se îndrăgostește nebunește de personajul Monica Belluci, o refugiată de război.
Câteva probleme apar însă în calea fericirii celor doi: Kosta are deja o iubită, acea iubită are un frate erou de război, iar personajul Monicăi Bellucci este mireasă promisă a fratelui. O încurcătură pe care Kusturica o rezolvă cu umor, măiestrie vizuală și câteva numere de realism magic.
Lalele și pictori, sunt două lucruri pentru care Olanda este cunoscută în întreaga lume. „Tulip Fever" combină aceste două elemente într-o dramă romantică pigmentată cu accente de thriller erotic.
Alicia Vikander și Dane DeHaan trăiesc o iubire interzisă în Amsterdamul secolului XVII. Ea este o fată crescută la mănăstire și măritată cu un negustor bogat. El, un pictor aspirant chemat să facă portretul acestui cuplu respectabil, într-un oraș celebru pentru cartierul roșu, dar și pentru puritanismul său.
Judy Dench se numără printre vedetele de calibru care dau greutate filmului. Iar Christoph Waltz, premiat cu Oscar de două ori pentru rol secundar în filmele lui Quentin Tarantino, joacă personajul soțului aparent inofensiv.
„Lost in Paris" este un film care pleacă de la o idee foarte simplă: oricine se poate îndrăgosti în Orașul Iubirii. Oricine în cazul acesta fiind Fiona, cea mai neîndemânatică bibliotecară din Canada, cu un simț al orientării în spațiu aproape inexistent.
Venită la Paris în căutarea unei mătuși, Fiona îl întâlnește pe Dom, un vagabond fără adăpost, pe care situația materială nu-l împiedică să se bucure de marele oraș. Nu sunt tocmai eroii tipici de comedie romantică, dar există o chimie între cei doi și nu întâmplătoare.
Fiona Gordon și Dominique Abel sunt de fapt un cuplu și în viața reala, dar și cea profesionala. „Lost in Paris" e cel de-al patrulea lungmetraj scris, regizat și jucat de cei doi, iar stilul lor de comedie fizică și tușe absurde a fost comparat cu cel al maeștrilor filmului mut.
„Lost in Paris" are mai multă comedie decât romantism, dar este o ocazie rară pentru a vedea un tip de cinema care nu se mai practică astăzi. De asemenea, o ocazie de neratat pentru a o vedea într-unul dintre ultimele ei roluri pe Emmanuelle Riva, legendă a cinematografiei franceze care a murit la începutul anului.