Scandal în India din cauza unei scene de sex din „Oppenheimer”. Numeroşi internauţi au anunțat că vor boicota filmul

Data actualizării: Data publicării:
Scenă din filmul „Oppenheimer”.
Scenă din filmul „Oppenheimer”. Foto: Profimedia

O secvenţă din pelicula biografică „Oppenheimer”, despre creatorul bombei atomice şi în care apare o scriere hindusă considerată sacră, a stârnit controverse pe reţelele de socializare în India, iar numeroşi internauţi şi-au manifestat intenţia de a boicota filmul după ce un grup naţionalist a spus că acea scenă reprezintă „un atac sarcastic asupra hinduismului”, informează Reuters.

În scena incriminată, protagonistul recită un vers din Bhagwad Gita, considerată cea mai sacră dintre scripturile hinduse, cu puţin timp înaintea unui act sexual.

Lungmetrajul, care a fost lansat vineri în India cu mult fast, a primit din partea Comisie centrale pentru certificarea filmelor ratingul U/A, care recomandă îndrumare parentală pentru spectatorii cu vârste sub 12 ani.

„Trebuie investigat... de urgenţă, iar cei implicaţi trebuie pedepsiţi sever”, a precizat, într-un comunicat de presă, organizaţia naţionalistă „Save Culture Save India Foundation”. Comentariile acuzatoare la adresa filmului făcute de fondatorul organizaţiei, oficialul guvernamental Uday Mahurkar, au fost de asemenea redistribuite pe Twitter de peste 3.600 de ori, scrie Agerpres.

Universal Pictures India, filiala locală a producătorilor filmului, nu a răspuns deocamdată solicitării transmise de Reuters pentru a face declaraţii pe această temă. Nici oficiali ai comisiei de certificare a filmelor nu au răspuns unei solicitări similare.

Filmul, în regia lui Christopher Nolan, îl are în distribuţie pe actorul Cillian Murphy în rolul fizicianului J. Robert Oppenheimer, care a supervizat crearea bombei atomice în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Pelicula a avut încasări de circa 600 de milioane de rupii (7,33 milioane de dolari) începând de vineri, a precizat luni Warner Bros Discovery, distribuitorul filmului în India.

Cinematografele din India, asemenea celor din alte ţări, depun eforturi pentru a-i readuce în sălile de proiecţii pe spectatorii care preferă platformele de streaming şi mizează pe producţiile „Oppenheimer” şi „Barbie” pentru a-şi spori veniturile după eşecul comercial al mai multor filme bollywoodiene, care nu au reuşit să convingă publicul să revină în cinematografe.

Editor : A.P.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri