În preţul vacanţelor exotice în America Latină sau Asia, biletul de avion este cel care cântăreşte cel mai mult. În curând zborurile pe distanţe lungi s-ar putea ieftini semnificativ, deoarece companiile low cost au început să se avânte pe acest segment. Cum ar fi şi Germanwings, operatorul de curse ieftine al germanilor de la Lufthansa.
Karl Ulrich Garnadt: membru în consiliul director Lufthansa: „La anul, ne așteptăm la o creștere cu două cifre a afacerilor și vom lansa curse intercontinentale din Europa”.
Cu două avioane, Germanwings va efectua, de la iarnă, curse din Germania în Cuba, Republica Dominicana, Dubai și Thailanda.
Deocamdată, pentru operatorii low-cost, cursele intercontinentale au un statut experimental. Au început întâi cu zboruri între Europa și Statele Unite. Acum se extind și către alte destinații îndepartate. Vor sa vadă dacă pot obține profit de pe urma lor vânzând bilete mai ieftine decât companiile de linie. De exemplu, un zbor peste Ocean a ajuns să coste mai puțin de 200 de euro, dacă biletul este cumpărat la momentul potrivit. Kerosenul ieftin este cel care ajută operatorii aerieni să zboare pe distanțe lungi la un preț scăzut.
Însă carburanții ieftini au dat naștere unor situații interesante. Companiile aeriene clasice au putut vinde bilete la prețuri apropiate de cele vândute de companiile low-cost. Iar companiile low-cost au putut să lanseze servicii asemănătoare cu cele ale operatorilor clasici, cum ar fi tocmai cursele pe distanțe lungi. Practic se bat de la egal la egal
O creștere a cotațiilor petrolului ar putea fi urmată de o revenire la vechile condiții din piața în care companiile clasice se străduiesc să facă față concurenței cu zborurile ieftine. Dar, în același timp, combustibilul scump probabil că ar scoate operatorii low-cost de pe cursele intercontinentale.
Dar, câtă vreme petrolul continuă să coste doar 50 de dolari barilul, pasagerii europeni se vor putea bucura de vacanțe mai ieftine în Statele Unite sau în țările exotice.