87,4% dintre românii din mediul urban oferă cadouri persoanelor dragi de aceste sărbători, conform unui studiu realizat de compania de cercetare de piață Daedalus Millward Brown, care și-a propus să investigheze comportamentul românilor la shoppind în această perioadă a anului.
Restul de aproximativ 12% dintre români își motivează decizia de a nu cumpăra cadouri preponderent prin prisma lipsei resurselor financiare. Printre ei sunt și respondenți care spun să nu obișnuiesc să achiziționeze daruri la sfârșit de an, preferă să ofere direct bani sau mărturisesc că nu au pentru cine să facă acest gest.
În 2012, ca și anul trecut, majoritatea persoanelor din mediul urban fac cadouri în special rudelor, dar și prietenilor și colegilor. Mai mult, majoritatea persoanelor vor oferi cadouri unui număr cuprins între două, chiar până la cinci persoane.
În ce constau „atențiile”
Potrivit studiului Daedalus Millward Brown, tendința de anul trecut se menține și în ceea ce privește produsele cumpărate cu precădere pentru a fi oferite în dar: articolele de îmbrăcăminte și dulciurile rămân elementele esențiale ale unui cadou.
Și jucariile, produsele cosmetice și parfumurile sau produsele decorative se regăsesc pe lista de cumpărături, atât pentru rude, cât și pentru prieteni.
„Peste jumătate dintre persoanele din mediul urban se hotărăsc la fața locului ce cadou să cumpere, fără să planifice un anume lucru, deși avem și un procent de 42,2% care au o listă de cadouri potențiale, iar supermarketul, hypermarketul, mall-ul și magazinul de cartier sunt locurile de unde se fac majoritatea cumpărăturilor pentru cadouri”, se arată în studiu.
Ce buget alocă
Aproape 20% dintre respondenți alocă între 101 și 200 de lei pentru cadouri, alte 15% alocă între 400 și 500 lei, în timp ce 14% dintre respondenți alocă peste 1.000 de lei cadourilor din acest an.
Comparativ cu anul trecut, sunt semnificativ mai multe persoane care estimează că suma cheltuită de aceste sărbători va fi mai mare decât cea de anul trecut.